حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
استاندار سمنان خبر داد:

بهره‌برداری از 16 هزار میلیارد تومان پروژه

بهره‌برداری از 16 هزار میلیارد تومان پروژه

استاندار سمنان گفت: با احتساب طرح‌های هفته دولت و سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان از ابتدای سال جاری تاکنون عددی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط‌عمومی استانداری سمنان، آئین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی به مناسبت هفته دولت سال ۱۴۰۳ با حضور استاندار سمنان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی در این آئین گفت: رعایت اولویت‌ها در تخصیص اعتبارات و انجام امور و همچنین تحقق عدالت، از مواردی است که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، باید به‌صورت ویژه آن را در سطح استان همچون گذشته دنبال کنیم. 

استاندار سمنان ابراز کرد: باید به‌واسطه توفیق خادمی و خدمتگزاری برای مردم و گره‌گشایی از مشکلات در راستای افزایش رضایتمندی آحاد اقشار جامعه، خداوند متعال را شاکر باشیم.

وی ابراز کرد: تأکید رئیس‌جمهور بر این است که در سطح استان‌ها باید بر اساس احصاء داشته‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، نقشه راه استان‌ها تدوین و طراحی شود.

بنا به گفته استاندار سمنان،  در حال حاضر بیش از ۵۳ درصد میزان تولید گندم استان در شهرستان میامی و توسط کشاورزان محقق می‌شود که به‌واقع ظرفیتی بسیار ارزشمند است. 

این مقام مسئول ابراز کرد: حضور در بین مردم و گره‌گشایی از مشکلات و راه‌اندازی امور مردم، از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت چهاردهم بود که در استان نیز همچون گذشته بر این مدار خواهیم بود‌.

هاشمی در مورد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان سمنان توضیح داد: تصادفات رانندگی در جاده‌های استان یکی از چالش‌های جدی استان است که از محل اعتبارات دور اول سفر رئیس‌جمهور شهید به استان، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی و اصلاح شد و به همین واسطه شاهد کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان بودیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیری جمعیت و پایین‌بودن نرخ فرزندآوری به‌ویژه در استان سمنان، از دیگر چالش‌های موجود در کنار تأمین آب شُرب پایدار است که ضرورت دارد برنامه‌ها در این حوزه در قالب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به‌صورت مطلوب اجرایی شود. 

وی همچنین تأکید کرد: با سفر رئیس‌جمهور شهید به استان در ابتدای سال، بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در سطح استان به بهره‌برداری رسید که با درنظرگرفتن پروژه‌های هفته دولت سال جاری، عددی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه از ابتدای سال تاکنون در استان سمنان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از