حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
امسال ۲ رویکرد در دانشگاه سمنان رخ داد؛

بورسیه صنعتی و همکاری با دانشگاه فرهنگیان

بورسیه صنعتی و همکاری با دانشگاه فرهنگیان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: اجرای بورسیه صنعتی و همکاری با دانشگاه فرهنگیان، دو رویکرد عمده دانشگاه سمنان در سال تحصیلی جاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ فرشاد ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: تعداد دانشجویان جدید در این سال تحصیلی در دانشگاه سمنان بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر است که این دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل در این دانشگاه را آغاز کردند.


 
 وی با بیان اینکه کلاس‌های درس دانشجویان مقطع کارشناسی پس از اعلام نتایج سازمان سنجش و ثبت‌نام آغاز می‌شود، افزود: باتوجه‌به اینکه این دانشجویان کمی دیرتر از سایر دانشجویان درس و تحصیل را آغاز می‌کنند، تدابیری اندیشیده شده تا این وقفه جبران شود.


 
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان به شیوه جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی از طریق بورسیه صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، دانشجوی پذیرفته شده موظف است حداقل ۵۰ ساعت در ماه را در یکی از صنایعی که بورس می‌شود بگذراند.


 
 ورامینیان افزود: در مرحله نخست ۱۲۹ نفر از طریق این طرح در دانشگاه سمنان پذیرفته شدند که پس از انجام مصاحبه با حضور نمایندگانی از صنعت و دانشگاه، در نهایت ۴۲ نفر بر اساس سهمیه دفترچه سازمان سنجش پذیرفته می‌شوند و هم‌زمان با اعلام نتایج نهایی کنکور، تحصیل خود را آغاز می‌کنند.


 
 وی بیان کرد: یکی دیگر از رویکردها، پذیرش دانشجو برای تقویت رشته‌های علوم پایه و کمک به دانشگاه فرهنگیان است که بر اساس تفاهم‌نامه، امسال ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های شیمی، ریاضی و زیست‌شناسی از این طرق در دانشگاه سمنان پذیرفته می‌شوند.


 
 وی یادآور شد: براین‌اساس دانشجویان پذیرفته شده ۲ سال از دوران تحصیل خود را در دانشگاه سمنان می‌گذرانند و دروس پایه را آموزش می‌بینند و ۲ سال بعدی را که مربوط به روش تدریس است، در دانشگاه فرهنگیان خواهند گذراند.


 
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت این طرح، پذیرش دانشجو برای سایر رشته‌های موردنیاز دانشگاه فرهنگیان نیز از این طریق انجام خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از