حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
بوکسورهای سمنانی سالن اختصاصی برای تمرین ندارند
رئیس هیأت بوکس استان سمنان:

بوکسورهای سمنانی سالن اختصاصی برای تمرین ندارند

رئیس هیأت بوکس استان سمنان گفت: سالن‌های تمرین رشته ورزشی بوکس در سطح استان سمنان نیازمند تجهیزات و امکانات به‌روز است.

محمدعلی محقق در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فعالیت رشته ورزشی بوکس در سطح استان سمنان گفت: متأسفانه هیأت رشته ورزشی بوکس در شهرستان‌های آرادان و میامی فعالیتی ندارد.

 رئيس هیأت ورزش بوکس استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۸۰ ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در سطح استان به فعالیت می‌پردازند، افزود: ورزش بوکس هیچ محدودیت سنی ندارد و از رده سنی هفت سال به بالا می‌توانند در این رشته ورزشی ورود پیدا کنند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در این رشته ورزشی بیان کرد: هیچ ورزشکار بانویی در سطح استان در رشته ورزشی بوکس فعالیت ندارد.

محقق با بیان اینکه بوکس یک رشته المپیکی است، تصریح کرد: رشته ورزشی بوکس رشته پرهزینه‌ای نیست و ورزشکاران با حداقل هزینه‌ و امکانات ورزشی اعم از دستکش و کفش مخصوص می‌توانند در این رشته فعالیت کنند.

این مقام مسئول در خصوص آسیب ورزشکاران در رشته بوکس ابراز کرد: ورزش بوکس آسیب‌پذیری کم‌تری به نسبت برخی ورزش‌ها همانند فوتبال دارد و با رعایت نکات ایمنی احتمال اینکه ورزشکار آسیب ببیند در این ورزش پایین است؛ با این حال تمامی ورزشکارانی که در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند، بیمه هستند.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران این رشته ورزشی در مسابقات متعدد بیان کرد: متأسفانه طی سال‌ جاری بوکسورهای استان سمنان نتوانستند در مسابقات مدالی را کسب کنند.

محقق با بیان اینکه پتانسل و استعداد‌های بالقوه‌ای از جوانان و نوجوانان در سطح استان سمنان در ورزشی بوکس فعالیت دارند، تصریح کرد: دو بوکسور شایسته و صاحب‌عنوان استان سمنان به تیم ملی دعوت شدند.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات این هیأت ورزشی بیان کرد: سالن تمرینی این رشته ورزشی نیازمند تجهیز امکانات مناسب و تخصصی است تا به‌روز شود و ورزشکاران بتوانند استفاده بهینه داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وجود سالن اختصاصی نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده است که متأسفانه این هیأت ورزشی در سطح استان حامی مالی ندارد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از