حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
یادداشت؛

تبلیغات بلاگرها عوام‌فریبی است

تبلیغات بلاگرها عوام‌فریبی است

کوثر سعیدیان در یادداشتی اختصاصی نوشت: تبلیغات محصولات مختلف توسط بلاگرها صرفاً برای درآمدزایی و جذب مخاطب است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ کوثر سعیدیان - فعال رسانه‌ای در یادداشتی اختصاصی نوشت: همه اشخاصی که به فضای مجازی توجه دارند این روزها شاهد تبلیغات وسیع توسط بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی هستند و از نقش قابل توجه آن‌ها بر زندگی افراد نباید غافل شد. 

یکی از موادی که این روز‌ها به‌شدت توسط بلاگرها تبلیغ می‌شود، ماده‌ای به نام کلروفیل بوده که این ماده به‌طور طبیعی در گیاهان وجود داشته و رنگ سبز گیاهان به‌خاطر وجود کلروفیل است.

کلروفیل در غالب‌ مواد گوناگونی مانند قطره‌ها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌ها به بازارعرضه می‌‌شوند و با ادعاهایی نظیر سم‌زدایی بدن، افزایش انرژی، بهبود حالت پوست و کمک به کاهش وزن، مورد توجه قرار گرفته و از فروش بالایی برخوردار است. 

گیاهان، جلبک‌ها و برخی باکتری‌ها حاوی کلروفیل بوده و در فرایند فتوسنتز نقش دارد و طی آن نور خورشید به انرژی شیمیایی تبدیل می‌شود.

کلروفیل در مکمل‌ها و محصولات بهداشتی به‌صورت کلروفیلین استفاده می‌شود که ترکیبی از محلول آب با کلروفیل بوده و از نظر شیمیایی اصلاح شده است. 

در حال حاضر مصرف کلروفیل یا کلروفیلین توسط درصد بالایی از بلاگر‌ها تبلیغ شده و در تبلیغات عنوان می‌شود که استفاده از آن فواید بسیاری بر سلامتی دارد.

مواردی که توسط بلاگر‌ها به‌عنوان فواید کلروفیل یاد می‌شود شامل سم‌زدایی بدن، بهبود حالت پوست، افزایش انرژی و کمک به کاهش وزن است. برای بررسی صحت ادعاها باید به مطالعات علمی مراجعه کرد، برای مثال هیچ مدرک علمی معتبری مبنی بر این وجود ندارد که کلروفیل یا کلروفیلین بدن را سم‌زدایی می‌کند. 

کلروفیلین دارای خواص ضد باکتریایی است؛ اما از نظر علمی اثبات نشده که سبب بهبود و زیبایی پوست خواهد شد و یا باعث افزایش سطح انرژی در بدن می‌شود؛ زیرا کلروفیل به‌عنوان منبعی از اکسیژن عمل می‌کند، اما کلروفیل به‌تنهایی نمی‌تواند سطح اکسیژن خون را افزایش داده و سبب افزایش سطح انرژی در بدن شود.

یادداشت: کوثر سعیدیان - فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از