حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/07 شمسی | 2024/08/28 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

ترامپ به دنبال مظلوم‌نمایی است

ترامپ به دنبال مظلوم‌نمایی است

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است ترور نافرجام ترامپ ممکن است با هدف افزایش محبوبیت وی و جلب آراء برای حزب جمهوری‌خواه انجام شده باشد.

ابوالفضل صدقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: سیاست سازمان‌های جهانی مدعی حقوق بشر به طور معمول در جنگ‌های یمن و غزه بی‌تفاوت عمل کرده و با حقوق بشر و کودکان و زنان در منافات است. 

وی در ادامه افزود: در جریان جنایات اسرائیل علیه غزه تاکنون چندین هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که شمار زیادی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند؛ اما حقوق بشر اهمیتی قائل نمی‌شود. 

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر اتفاقات غزه در یکی از نقاط اروپایی رخ می‌داد، کل جهان به آن پرداخته و تلاش می‌کردند تا جنگ را به آتش‌بس بکشانند و از کشته‌شدن شمار زیادی از انسان‌ها جلوگیری کنند، اما در این‌ خصوص سکوت کرده‌اند. 

صدقی خاطرنشان کرد: حال مشاهده می‌کنیم که در جریان حمله به ترامپ که نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا است تعداد زیادی به این جریان نه‌چندان مهم واکنش نشان داده‌اند و قصد در مظلوم‌نمایی دارند. 

وی همچنین به جریان فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: حتی در موضوع مرگ طبیعی یک فرد واکنش‌های زیادی نشان داده شد و هر اقدامی صورت گرفت تا این واقعه را با بزرگ‌نمایی تبدیل به یک بحران حقوق بشر کرده و ایران را برای زنان و کودکان ناامن جلوه دهند. 

صدقی تأکید کرد: در موضوع غزه نه‌تنها شاهد سکوت سازمان حقوق بشر بودیم؛ بلکه در عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر نیز حمایتی از مردم مظلوم غزه نشد و واکنش‌ها نسبت به حمایت یمن از غزه بسیار تند و غیرمنطقی بود. 

همچنین ابراز کرد: امروز شاهد آگاهی جهانی در مسئله غزه هستیم و در سطح شهر‌ها و کشورهای اروپایی همچنین دانشگاه‌ها به بیداری جهانی رسیده‌ایم و امید است این بیداری جهانی در مسئله غزه هر روز در جهان‌ گسترش یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از