حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان؛

تمام آرزوهای خود را زیر پا گذاشتم

تمام آرزوهای خود را  زیر پا گذاشتم

شهید «محمدعلی قدس» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «من جوان بودم و با هزاران آرزو‌های نشکفته، ولی چون دین اسلام و مملکت خود را در خطر دیدم، تمام آرزو‌های خود را زیر پا گذاشتم که بتوانم در راه الله پیکار کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، شهید «محمدعلی قدس» بیست و چهارم تیرماه ۱۳۳۸ در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش محمدحسن، در بنگاه معاملات املاک کار می‌کرد و مادرش ام‌البنین نام داشت.

تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در امامزاده یحیای شهرستان سمنان واقع است. او را حمید نیز می‌نامیدند.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید:

آرزوهایم را زیر پا گذاشتم

من سرباز وظیفه محمدعلی قدس فرزند محمدحسن که در ششم خرداد ۱۳۶۰ با میل و علاقه خود به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شدم. راهی را که من انتخاب نموده‌ام، همان راهی است که سرور شهیدان حسین (ع) انتخاب نمود و خون خویش را برای تداوم بخشیدن دینِ بر حق اسلام که قرآن ما از سینه پاک محمد نازل گردیده است، ریخت و حال من به یاد آن سخنان شورانگیز حسین در صحرای کربلا که گفت: اگر که خواسته باشیم بیهوده در آخر کار بمیریم، پس بهتر است که در زیر شمشیر‌های دشمن قطعه‌قطعه گردیم و حال من می‌بینم که راه حسین در خطر است و باید کشان‌کشان به سراغ او رفته و خود را به او برسانم و دشمنان این دین و آب و خاک را از صحنه روزگار محو سازم. همه زندگی ما باید در راه الله باشد.

من جوان بودم و با هزاران آرزو‌های نشکفته، ولی چون دین اسلام و مملکت خود را در خطر دیدم، تمام آرزو‌های خود را زیر پا گذاشتم که بتوانم در راه الله پیکار کنم و به‌سوی او بشتابم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از