حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

توزیع 8 هزار قطعه زمین در بین ایثارگران

توزیع 8 هزار قطعه زمین در بین ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در طول 2 سال گذشته به 20 هزار نفر، 8 هزار قطعه زمین توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛به نقل از خبرگزاری «راه دانا»؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه برای ایثارگران و جانبازان مستاجر گفت: از این زاویه ایثارگران از منظر قانونی به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ اول، کسانی که مشمول دریافت زمین می‌شوند و این امر توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود؛ دوم، کسانی که مشمول دریافت وام هستند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات بانکی به کمک بانک مرکزی افزایش یافته است، افزود: اکنون بالاترین میزان وام مسکن مصوب به ایثارگران تعلق دارد که این مبلغ در شهرهای بزرگ تا 700 میلیون تومان می‌رسد. تقریباً مشکلی برای افرادی که برای بار اول می‌خواهند وام بگیرند وجود ندارد؛ آن‌ها می‌توانند به سرعت و به‌راحتی اقدام به دریافت وام کنند. با این حال، اگر به مشکلی برخورد کنند، دلیل آن ممکن است مقررات بانکی باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در بحث تأمین زمین یک عقب ماندگی 40 ساله وجود دارد، خاطرنشان کرد: شاید تعهدات تأمین زمین برای جامعه هدف ما کمتر از 40 درصد  طی این 40 سال اجرا شده است، اما در دولت سیزدهم، یک عزم قوی برای تأمین زمین شکل گرفته است و ایثارگران هم دارند از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در طول 2 سال گذشته 20 هزار نفر در قالب 8 هزار قطعه زمین در بین ایثارگران توزیع شده است که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که بسته‌ایم و پیگیری‌هایی که در حال انجام است در طی یک سال و نیم باقی مانده دولت سیزدهم به 30 هزار نفر دیگر هم زمین تخصیص دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در حال حاضر، 130 هزار نفر در اولویت دریافت زمین هستند، از جمله 20 هزار نفر که قبلاً زمین دریافت کرده‌اند و 110 هزار نفر باقی‌مانده که امیدواریم به 30 هزار نفر دیگر نیز زمین تخصیص داده شود.

وی افزود: هرچقدر سرعت تولید زمین توسط وزارت راه و شهرسازی افزایش پیدا کند و سهمیه به ما اختصاص پیدا کند  طبیعتاً ما راحت‌تر می‌توانیم کار را جلو ببریم.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد دولت سیزدهم در زمینه تأمین زمین برابر با 8 سال دولت قبل است، گفت: طی 8 سال دولت قبل، 18 هزار نفر زمین دریافت کردند در حالی که در 2 سال اخیر دولت سیزدهم، این تعداد به 20 هزار نفر افزایش یافته است.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان گفت: این زمین‌ها به جانبازان بالای 25 درصد، همسران و فرزندان شهدا مشمول دریافت زمین خواهند شد و سایر ایثارگران شامل جانبازان زیر 25 درصد، والدین شهدا و فرزندان آن‌ها فقط مشمول وام خواهند شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از