حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مسئول مرکز نفس استان سمنان خبر داد:

نجات 253 جنین از سقط در سمنان

نجات 253 جنین از سقط در سمنان

مسئول مرکز تخصصی مردمی نفس استان سمنان گفت: این مرکز با تلاش‌های خود از سقط 253 جنین سالم در سطح استان جلوگیری کرده که بیش از 162 نوزاد متولد شده‌اند.

ابوالفضل منشی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به افتتاح سه مرکز نفس در شهرهای مختلف استان سمنان، گفت: مرکز نفس در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان فعال است و به افراد خدمات ارائه می‌دهد.

 مسئول مرکز تخصصی مردمی نفس استان سمنان با اشاره به اینکه این مرکز در شهرستان‌های مهدی‌شهر و گرمسار هنوز افتتاح و راه‌اندازی نشده است، افزود: در این دو شهرستان کارها توسط نیروهای مردمی انجام و از چند مورد سقط جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان فعالیت مرکز مردمی نفس در استان سمنان، حدود ۲۵۳ انصراف از سقط عمدی جنین در این استان به ثبت رسیده است، گفت: با تلاش‌های انجام شده در مرکز مردمی نفس، تاکنون ۱۶۲ نوزاد، متولد شده‌اند و منتظر تولد بقیه نوزادان هستیم.

به گفته منشی‌زاده، ۴۵ پزشک، پرستار، ماما، مراقبین سلامت با مرکز تخصصی نفس در استان سمنان همکاری دارند و با آگاه‌سازی خانواده‌ها به‌دنبال ازدیاد نسل هستند.

این مقام مسئول با اشاره به آگاه‌سازی مردم در بحث افزایش جمعیت در سطح استان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر- ساعت آموزش در سطوح مختلف آموزشی به‌صورت مستمر در ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت متخصصان مرکز نفس اعم از متخصص زنان، پزشک عمومی مامایی، روان‌شناسان در شهرستان‌های دامغان، مهدی‌شهر، گرمسار، شاهرود، سمنان صورت گرفت.

منشی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های مرکز نفس با استفاده از ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: مرکز مردمی نفس سمنان حائز رتبه برتر کشوری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت‌های این مرکز در زمینه‌های مالی، روحی، روانی و معنوی از مادران باردار شناسایی شده، اظهار کرد: ۷۰ مورد کمک مالی، ۳۵ مورد حمایت درمانی، ارائه پنج سری جهیزیه و توزیع ۱۷ بسته سیسمونی توسط این مرکز به نیازمندان صورت‌گرفته است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از