حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
رهبر معظم انقلاب اسلامی:

جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند

جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: من می‌گویم جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند، دشمن می‌خواهد مأیوس کند شما را، شما بیش از آنچه که او تلاش می‌کند برای ناامید کردن؛ تلاش کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در نخستین روز سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه)، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) در جمع اقشار مختلف مردم تهران سخنرانی کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند:  امروز منافع ملی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به امید و ایمان. اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد.

 ایشان ادامه دادند: ما این‌همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این‌همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده‌به‌کار و پای‌کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم، ما می‌توانیم پیشرفت کنیم، پیشرفت‌های بزرگی کنیم، از اول انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردیم؛ اما بیش از این‌ها ما امکان پیشرفت داریم. 

رهبر انقلاب اسلامی همچنین ابراز داشتند: لکن این پیشرفت‌ها در صورتی امکان‌پذیر است که من و شما امیدوار باشیم به آینده. امید داشته باشیم، بدانیم می‌شود پیش رفت، می‌شود کارکرد، می‌شود حرکت کرد. عوامل امیدزا هم در کشور بحمداللّه کم نیست. 

بنا به گفته مقام معظم رهبری چیزهایی که امید در انسان ایجاد می‌کند در کشور فراوان است. همین پیشرفت‌های علمی در عرصه صنعت، در عرصه سلامت، در عرصه فضا، در سیاست و پیشرفت‌هایی که در سیاست خارجی داشتیم. آنچه که در کشور به‌صورت امنیت موردتوجه است، امنیتی که در کشور وجود دارد. ما در ۲۲ بهمن چند میلیون افراد ما در سرتاسر کشور حرکت می‌کنند بحمداللّه با امنیت کامل. انتخابات صورت می‌گیرد با امنیت کامل. کمتر جایی در دنیا این ثبات، این امنیت، این حضور مردمی، این پیشرفت‌های سریع و شگفت‌آور وجود دارد. خب اینها عوامل امیدزاست. حس عزّت را، حس افتخار را در مردم ما تقویت می‌کند. 

آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمودند: ما توان‌های تبلیغاتی‌مان متأسفانه آن چنان رسائی لازم را ندارد که بتواند آنچه را که اتفاق می‌افتد در معرض دید مردم قرار بدهد. اینها همه جلوه‌ای امیدزاست در کشور. مظهر نشاط کشور است، مظهر امیدواری کشور است. این نشان می‌دهد که مجموعه ملت ما به‌خصوص جوان‌های ما بانشاط‌اند، باتحرکند، با حرکت‌اند، با ابتکارند، امیدوارند. 

ایشان خاطرنشان کردند: بعضی افراد به نظر بنده غافل، منفی‌بافی می‌کنند. هم وجود امید در جوان‌ها را انکار می‌کنند. هم سعی می‌کنند امید را از دل‌ها زایل کنند. قلمش را به کار می‌اندازد برای اینکه استدلال کند که به آینده نمی‌شود امیدوار بود. 

مقام معظم رهبری بیان کردند: مثل‌اینکه کمین گرفتند که روح امید را در جوان‌ها از بین ببرند بمیراند. سال‌هاست دشمن این کار را  دارد می‌کند، موفق نشده، سال‌هاست با تبلیغات گوناگون با انواع و اقسام ترفندهای تبلیغی و رسانه‌ای و اینها دارند تلاش می‌کنند، ضعف‌های ما را بزرگ‌نمایی می‌کنند. خب ما در کشور ضعف‌هایی داریم، 10 برابر بزرگ می‌کنند آن را. پیشرفت‌هایی داریم، آن‌ها را مسکوت می‌گذارند. گاهی انکار می‌کنند. 

 ایشان در ادامه عنوان کردند: دشمن دارد این کار را می‌کند؛ اما در داخل کشور چرا این کار را بعضی از افراد می‌کنند؟ به نظر من نبایستی این غفلت را ما به خودمان اجازه بدهیم. نباید این خطا را مرتکب شویم. من به جوان‌های عزیز توصیه می‌کنم، من می‌گویم جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند. دشمن می‌خواهد مأیوس کند شما را. شما بیش از آنچه که او تلاش می‌کند برای ناامید کردن؛ تلاش کنید برای ایجاد امید، برای شکوفایی امید در دل‌های جوان‌ها.

در حال بروز رسانی

منبع: پایگاه خبری مقام معظم رهبری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از