حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

حضرت معصومه الگوی وقار و متانت است

حضرت معصومه الگوی وقار و متانت است

امام جمعه موقت سمنان گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) در عین وقار و متانت در فعالیت‌های اجتماعی حضور پررنگی داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر گفت: بانوان و دختران در یک جامعه نقش‌ برجسته و مهمی را برعهده دارند و دشمن در تهاجمات فرهنگی خود نوک پیکان را به سمت بانوان گرفته است.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: کلم «ام» به معنای ریشه است و این موضوع یعنی اینکه زنان و دختران ریشه‌های یک کشور هستند که از دامن آنها انسان‌های وارسته تربیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در راستای مکتب ولایت و پیامبر اکرم همیشه مورد تکریم پدر بزرگوارش قرار داشت و حضرت موسی ابن جعفر(ع) هم به ایشان افتخار می‌کرد و در جمع وی را می‌ستود.

بنا به گفته مهدوی‌نژاد، نکته‌ای که می‌بایست امروز مورد توجه والدین قرار بگیرد در این است که باید دختران مورد تکریم والدین قرار گرفته و به آنها احترام گذاشته شود.

وی در خصوص چرایی ازدواج‌ نکردن حضرت فاطمه معصومه (س) نیز توضیح داد: در دوران هارون‌الرشید اختناق و استبداد شدیدی بر جامه حاکم بود و کسی جرئت اینکه پیش‌قدم شده و با دختر حضرت موسی ابن جعفر (ع) ازدواج کند را نداشت، فلذا زمینه ازدواج مناسب برای ایشان فراهم نشده بود.

مهدوی‌نژاد ابراز کرد: این بانوی باکرامت درعین‌ حال که در جامعه حضور پررنگی داشت، اما عفیف و پاک‌دامن بود و نکته‌ای که می‌بایست مورد توجه دختران ما در جامعه امروز قرار بگیرد حضور با وقار در فعالیت‌های اجتماعی است.

مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) در قالب یک کاروان در حال سفر به قم بودند و در این کاروان افراد زیادی حضور داشتند و حضرت در عین مردم‌داری بسیار با متانت و وقار در این جمع حضور داشتند.

وی در نهایت ابراز کرد: حضرت معصومه (س)  بعد از رحلتشان هم منبع خیر و برکات بسیار بودند و افراد زیادی از توسل به ایشان حاجت‌روا شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از