حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/11 شمسی | 2024/07/01 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خبر داد:

خسارت ۶۵۶ میلیاردی سیل در استان سمنان

خسارت ۶۵۶ میلیاردی سیل در استان سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در بخش کشاورزی و زیربنایی استان سمنان را حدود ۶۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ کمال طاهریان با بیان اینکه بارش باران شدید و تگرگ در ۲۷ اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌های دامغان، سمنان، میامی و شاهرود خسارت عمده‌ای را در بخش کشاورزی برجای گذاشته است، گفت: هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ‌های پسته شهرستان دامغان در این بارندگی‌ها آسیب‌دیده که میزان خسارت آن بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه باغ‌های پسته بیشترین خسارت را در بارندگی‌های اخیر داشته است، گفت: پس از پسته، محصول گندم، جو و جالیز‌ها بیشترین خسارت را داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: برآورد خسارت بخش کشاورزی در شهرستان میامی قریب به ۱۰ میلیارد تومان و شهرستان شاهرود در حوزه بسطام ۳۸ میلیارد تومان است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه با بارش تگرگ و جاری‌شدن سیلاب بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه به استان سمنان خسارت وارد شده است افزود: عمده این خسارات در بخش کشاورزی با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و ۸ میلیارد تومان در بخش زیر ساخت و تأسیسات و تجهیزات شهری بوده است.

طاهری بیان کرد: پرداخت غرامت فعالان بخش کشاورزی از طریق بیمه محصولات کشاورزی پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: به‌رغم بارش بیش ۵۷ میلیمتری باران در استان سمنان، این استان کم‌بارش‌ترین استان کشور در سال  آبی  جاری است و بیش از ۹۹ درصد عرصه‌های این استان در معرض خشکسالی است.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از