حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

خون‌خواهی شهید هنیه مطالبه مردم ایران است

خون‌خواهی شهید هنیه مطالبه مردم ایران است

خطیب جمعه سمنان گفت: مجازات رژیم صهیونیستی در قبال شهادت اسماعیل هنیه مطالبه عمومی مردم ایران است و این گوشمالی سخت در برابر مهمان‌کشی رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان بزرگداشت روز شهدای مدافع حرم گفت: روز شهدای مدافع حرم روزِ مردان بزرگی با تأسی از سیره سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که برای دفاع از حرم آل‌الله جان خود را تقدیم کردند. 

وی در ادامه افزود: در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) بزرگ بانوی سه‌ساله کربلا هستیم که یکی از اسناد مهم حقانیت روز عاشورای سال ۶۱ هجری شهادت مظلومانه دردانه اباعبدالله الحسین (ع) در شام است و هنگام ورود به بارگاه این بانوی بزرگوار نیاز به مصیبت‌خوانی نیست؛ زیرا بارگاه ایشان سندی است که اسارت و مظلومیت خاندان آل‌الله و ظلم‌های یزید لعنت‌الله را اثبات می‌کند. 

مطیعی خاطرنشان کرد: کربلا و عاشورا همچنان ادامه دارد؛ زیرا رژیم اشغالگر در حملات وحشیانه خود به غزه تاکنون بیش از چند هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است. 

امام جمعه سمنان عنوان کرد: قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و رقابت دلاورانه و جانانه نمایندگان کشورمان برابر حریفان را تبریک عرض می‌کنم، این قهرمانی دل ایرانیان را به وجد آورده و مایه خوشحالی و شعف ملت بزرگ ایران است. 

مطیعی بیان کرد: از زمان‌های بسیار قدیم و زمان حضرت آیت‌الله حائری یزدی و علما و مراجع بر اساس همان سنت، روز هفتم صفر را به روایتی روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) می‌دانند و مجلس عزاداری برپا می‌کنند.

وی با بیان شرایط صلح امام حسن مجتبی (ع) گفت: صلح امام حسن (ع) یک تکلیف الهی و وظیفه شرعی بود که سبب حفظ اسلام شد و امام در آن شرایط و احوال، ناگزیر شد آن را بپذیرد، صلحی که بین آن حضرت و معاویه برقرار شد صلح‌طلبی و خیرخواهی و گذشت ایشان را اثبات کرد. 

مطیعی تاکید کرد: امام حسن مجتبی(ع) در قیام و نهضت، کناره‌گیری و عزلت، صلح و جهاد، رضای خدا و مصلحت عموم را خواستند و در هنگام جهاد، مصداقِ «یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَلا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم» هستند و در وقت صلح، مرد گذشت و فداکاری هستند.

وی بیان کرد: مسئله‌ای که سبب شکست امام حسن مجتبی (ع) شد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود، مسئله‌ای که هم‌اکنون نیز در کشور شاهدش هستیم و در برابر تدابیر و هوشمندی‌های ولی‌فقیه اظهارنظر می‌کنند.

مطیعی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان گفت: جنگ ۳۳ روزه که به «جنگ تموز» نیز معروف است اثبات کرد که با مقاومت می‌شود بر اسرائیل پیروز شد و حزب‌الله برای آزادی اسیرانش در عملیات «الوعد الصادق» دو نظامی اسرائیلی را اسیر گرفت.

وی ابراز کرد: اکنون مجازات رژیم صهیونیستی برای ترور شهید اسماعیل هنیه در خاک کشورمان مطالبه به حق مردم ایران است و این گوشمالی سخت در برابر مهمان‌کشی رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت. 

مطیعی بابیان اینکه اقدامات تروریستی نه‌تنها موجب تضعیف جبهه مقاومت نشد، بلکه اتحاد بیشتر را بین امت اسلامی تقویت کرد، افزود: امروز روحیه مقاومت، پایداری و وحدت مقدمه پیروزی است، لذا این اقدامات جبهه مقاومت را ذره‌ای به عقب نخواهند راند.

 بنا به گفته مطیعی : اهمیت خون‌خواهی مردم ایران از رژیم صهیونیستی، لزوم مصلحت طلبی و تدابیر رهبری موضوعاتی بود که از تریبون این هفته نماز جمعه سمنان مطرح شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از