حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
برگزاری دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد
سرپرست میراث‌ فرهنگی سرخه خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد

سرپرست میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه گفت: دومین جشنواره گردشگری پیاز روستای لاسجرد با هدف معرفی محصولات باغی این روستا سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

حسن عربی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»  با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد گفت: سوم آبان‌ماه دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد در کاروان‌سرای صفوی این روستا برگزار می‌شود. 

وی در مورد اهداف برگزاری این جشنواره‌ ابراز داشت: رونق اقتصاد بومی و محلی، معرفی و عرضه محصولات کشاورزی، باغی و لبنی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است. 

 سرپرست میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه در مورد برگزاری برنامه‌های این جشنواره افزود: از جمله برنامه‌های این جشنواره می‌توان به برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی، اجرای موسیقی آئینی، عرضه محصولات باغی و لبنی، نورافشانی و... اشاره کرد. 

این مقام مسئول افزود: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، مسابقه طناب‌کشی، دارت و تیرکمان همراه با اهدای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. 

عربی در مورد ساعت فعالیت غرفه‌های این جشنواره اظهار داشت: فعالیت غرفه‌های فروش در این جشنواره از ساعت 16، مسابقات از ساعت 18 و مراسم جشن از ساعت 19 در کاروانسرای شاه‌عباسی لاسجرد آغاز می‌شود. 

سرپرست میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه با اشاره به موقعیت مکانی محل برگزاری جشنواره اظهار داشت: کاروان‌سرای صفوی لاسجرد در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب سرخه، در مسیر مشهد به تهران واقع‌شده است و به شماره ۱۹۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

عربی با بیان اینکه در سال‌های اخیر استقبال خوبی از این قبیل جشنواره‌ها شده است، افزود: بازدیدکنندگان دراین جشنواره ضمن آشنایی  با آداب رسوم روستای لاسجرد اقدام به خرید محصولات ویژه این روستا هم می‌کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از