حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
یادداشت؛

دیپلمات شهیدی که برجام را گدایی نکرد

دیپلمات شهیدی که برجام را گدایی نکرد

هدیه بشارت در یادداشتی اختصاصی نوشت:شهید امیرعبداللهیان، دیپلمات متواضعی بود که هرگز برجام را گدایی نکرد و مردانه ایستاد تا کسی جرئت نکند حقی از جمهوری اسلامی ضایع کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ هدیه بشارت در یادداشتی اختصاصی نوشت: هشت نفر در فاجعه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران به شهادت رسیدند، بی‌شک همه این بزرگواران شب‌های احیای سال گذشته شهادت خواسته بودند و حالا نصیبشان شد.

 خوشحالیم که رئیس‌جمهور ما در حال خدمت به شهادت رسید و مسئولان استانی و کشوری هم‌سو با رئیس‌جمهور خدوم در کنارش حضور داشتندو این حجم از خدمت‌رسانی با حضور میلیونی مردم در تشییع شهدا جنسی از قدردانی به خود گرفت.

در میان این شهدا، شهید امیرعبداللهیان خادم نمونه مردمی و وزیر کارآمدی بود که تاکنون شبیه او را در کابینه‌های دولتی ندیدیم.

کسی که برای نجات کودکان غزه با کشورهای مختلف تماس داشت و کشور به کشور دوید تا شاید کودکی حتی یک شب آرام و بی‌هراس موشک و خمپاره بخوابد!

 وزیری که بااقتدار کنار ارتش و سپاه ایستاد و هر بار نیروی نظامی قدمی برای اقتدار ایران برداشت، قدرشناس و قدردان بود.

کسی که برجام را گدایی نکرد و مردانه ایستاد تا کسی جرئت نکند حقی از جمهوری اسلامی ضایع کند.

 وزیری که در دولت قبل، از کابینه امور خارجه اخراجش کردند؛ اما با تمام توان و وجودش برای همین وزارت ‌مایه گذاشت تا بتواند بهترین دیپلماسی را در منطقه پیاده کند.

دیپلمات متواضعی که وزرای خارجه کشورها به فعال‌بودن و تأثیرگذار بودنش اذعان داشتند.

 در این وانفسای ناامنی عراق و پاکستان و افغانستان و کشورهای همسایه، در امن و امان نگه‌داشتن روابط خارجی انسان کاربلد می‌خواهد که شهید بزرگوار نمونه بارز آن بود .

 حیف! حیف از انسان‌های فرهیخته و حیف از مسئولان جسور و باغیرت این مملکت که در راه خدمت به مردم از دست رفتند.

یادداشت: هدیه بشارت- نویسنده و پژوهشگر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از