حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
در اختتامیه جشنواره ابوذر استان سمنان مطرح شد؛

رسانه‌ها برای جلب مشارکت حداکثری تلاش کنند

رسانه‌ها برای جلب مشارکت حداکثری تلاش کنند

مسئولان استانی در اختتامیه جشنواره ابوذر استان سمنان از اصحاب و فعالین عرصه رسانه تلاش جهت جلب مشارکت حداکثری و حذف توطئه دشمنان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ؛ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید در استان سمنان شامگاه شنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و اصحاب و فعالین رسانه در سالن شهید بسطامی سپاه استان برگزار شد.

کار را برای رضای خدا انجام دهید

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سمنان در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای مجازی در شرایط امروز جامعه گفت: امروز دشمن از شیوهای نوین جهت اثربخشی در فضای مجازی بهره برده  و در مقابل ما نیز باید از تمام امکانات موجود برای اثرگذاری بر روی مخاطب بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی در ادامه افزود: دشمن بیشترین بستر در فضای مجازی را در اختیار دارد و قطعاً تأثیرگذاری در این فضا کار دشواری است  و نیاز است که  ما نیز با حداکثر توان و ظرفیت و بهره‌گیری از استعدادهای برتر جهت تولید آثار فاخر گام‌های مؤثری برداریم.

وی در نهایت خطاب به فعالین عرصه مجازی توصیه کرد که تلاش کنید در حیطه رسانه برای رضای خداوند فعالیت کنید که اگر کار برای رضای خدا باشد اثرگذاری لازم را خواهد داشت.

رسانه‌ها برای جلب مشارکت حداکثری تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به تلاش چندماهه اخیر دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات گفت: بیش از سه ماه است که دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیشرو دست‌وپا می‌زند و اگر رأی‌گیری در ایران اسلامی بی‌تأثیر است این‌همه التماس تفکر برای جلوگیری از رأی‌دادن به چه معنا است؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی در ادامه افزود: استعمارگران برای کشور خودشان تبلیغ رأی‌دادن می‌کنند و آن را نشان‌دهنده شعور سیاسی افراد می‌دادند؛ اما در مورد کشور ما همه چیز برعکس جلوه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای خود تحقیر هستند و موفقیت‌های کشور را در این سال‌ها کتمان می‌کنند، افزود: ایران اسلامی اخیراً توانست ماهواره‌ای به فضا پرتاب کند که تمام جزئیات آن در داخل کشور طراحی و تولید شده است؛ اما عده‌ای چندان علاقه‌مند به رسانه‌ای شدن موضوع ندارند؛ اما در مقابل پرتاب ماهواره به فضا توسط عمارات که تماماً با حمایت و همراهی کشورهای غربی بوده چنان پررنگ می‌شود که انگار افتخار به‌تنهایی عمارت به دست آورده است.

حجت اسلام و المسلمین دیباجی خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده تا انتخابات باید با تلاش جهادگونه برای جلب مشارکت حداکثری در بین آحاد جامعه زمینه اقتدار کشور و ناامیدی دشمنان را فراهم سازیم.

دشمن به دنبال ضریب دادن به مشکلات است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این آیین ضمن تقدیر از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: در این روز تاریخی علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمن اما مردم بصیر و نسل‌های جدید انقلاب کنار یکدیگر در این مراسم حضور یافتند و مشت محکمی بردهان یاوه گویان زدند.

منصور شوقانی در ادامه افزود: باید برای تأمین جمهوریت و اسلامیت و امید و اقتدار کشور بار دیگر در آزمون انتخابات شرکت کنیم و با حضور خود با شهدای راه انقلاب تجدید بیعت کنیم.

دشمن در فضای رسانه‌ای چندین مأموریت را برای خود از جمله عدم نمایش پیشرفت ایران، ضریب دادن به مشکلات موجود ناکارآمد نشان‌دادن نظام و تبلیغ افراد بی‌عرضه برای رأی‌دادن و...  را در دستور  کار قرار داده و می‌بایست مراقب این تحرکات و القائات دشمن باشیم.

با تولیدات فاخر فرصت جولان را از دشمن بگیریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آیین ضمن تقدیر از حضور فعالین رسانه‌ای در جهت امیدآفرینی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل و اندی سال گفت: رسانه زبان و صدای مردم است و برگزاری رویدادهای این‌چنینی فرصتی برای بکار گیری ایده‌ها و تولید محتوای فاخر با هم‌افزایی فعالین و اصحاب رسانه خواهد بود.

احمد ریواده در ادامه ابراز کرد: در جنگ رسانه‌ای دشمن، باید با تولید محتوای اثرگذار فرصت جولان را از دست دشمن گرفت و با تولیدات دینی و اخلاقی ذهن مخاطب را هدایت کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 47 اثر برگزیده در جشنواره ابوذر در بخش‌های گزارش تصویری، پوستر،کلیپ،پادکست، گزارش خبری، یادداشت، موشن گرافی، و... تقدیر به‌عمل آمد و همچنین از 27 تیم شرکت کننده در نخسیت رویداد جام رسانه‌ای امید نیزتقدیر شد.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از