حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
کارشناس تغذیه:

روزه‌داری سموم زائد بدن را دفع می‌کند

روزه‌داری سموم زائد بدن را دفع می‌کند

کارشناس تغذیه گفت: روزه‌داری به جهت دفع سموم زائد بدن موجب درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله یبوست، مشکلات دستگاه گوارش، افسردگی و مشکلات پوستی می‌شود.

عارفه سادات طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص آداب تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان گفت: فرد روزه‌دار باید از تمامی گروه‌های غذایی استفاده کند تا دچار کمبود ریزمغذی‌ها و مواد معدنی نشود.

این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: روزه‌داران می‌بایست در فاصله افطار تا سحر دو واحد لبنیات، دو واحد میوه  و سه واحد سبزی در یافت کنند تا بتوانند در عین روزه‌داری سلامت بدن خود را نیز حفظ کنند، البته می‌توانند میزان مصرف غلات و مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه را نیز کاهش دهند.

وی در خصوص و راهکارهایی جلوگیری از تشنگی اذعان کرد: بهتر است در وعده سحری از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی و چرب پرهیز شده و در عوض سبزی و سالاد و میوه را برای حفظ آب بدن بیشتر مورداستفاده قرار دهند.

طاهری همچنین اظهار کرد: بسیاری از افراد وعده سری را حذف کرده که توصیه می‌شود به هیچ عنوان این کار انجام نشود؛ چون این وعده مانند نهار تلقی شده و حذف آن موجب مشکلات گوارشی در ماه رمضان و یا پس از آن خواهد شد.

این کارشناس تغذیه از روزه‌دار درخواست کرد که  وعده افطار را با غذاهای سبک و نرم شروع کنند که به معده فشار زیادی وارد نشده و سلامت سیستم گوارشی بدن حفظ شود.

طاهری با بیان اینکه روزه‌داری سبب درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، اذعان داشت: با حذف یک وعده‌غذایی حدود 500 الی 600 کالری کمتر وارد بدن شده  که بر اساس آخرین دستاوردهای علمی موجب تعادل بدن و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزه‌داری به جهت دفع سموم زائد بدن موجب درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود ابراز کرد: روزه سبب درمان یبوست، مشکلات دستگاه گوارش، افسردگی و مشکلات پوستی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از