حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/26 شمسی | 2024/07/16 میلادی
امام جمعه دامغان:

سالمندی کشور را تهدید می‌کند

سالمندی کشور را تهدید می‌کند

امام‌جمعه دامغان گفت: امروز ما در چاله جمعیتی هستیم استفاده از یک حرکت ترکیبی و زنجیره‌ای از ازدواج تا فرزندآوری را باید آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام‌رضا علیه‌السلام به بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در کنگره جهانی پرداخت و گفت: زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام دارای ابعاد مختلف معنوی و الهی است که قداست، جنبه ملکوتی و عرشی این بزرگواران است.

امام‌جمعه دامغان تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره، جنبه قدسی و اشرافی که ائمه بر عالم وجود دارد به صورتی قوی آمده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید بتوانیم ائمه را در این بُعد زندگی برای دنیا معرفی کنیم، افزود: جنبه مُلکی ائمه اطهار جنبه دیگری است که باید به آن توجه شود ائمه مثل انسان در بین ما زندگی می‌کردند که سیره زندگی دارند که باید تبیین شود.

رستمیان ادامه داد: ائمه اطهار با اهداف بلند وارد میدان سیاست می‌شدند عمده هدف آنها ایجاد جامعه اسلامی که جز با ایجاد حکومت اسلامی امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ تصمیماتی برای کنترل جمعیت گرفته شد؛ اظهار کرد: کار به اینکه این تصمیم درست است یا اشتباه نداریم؛ اما از آن زمانی که هشدارهای مقام معظم رهبری برای اینکه باید در این تصمیم تجدیدنظر شود، اقدام ارزنده‌ای انجام نشد.

وی تصریح کرد: در بحث کنترل جمعیت دشمن در یک حرکت ترکیبی برای اینکه آسیب جمعیتی به کشور وارد کند با سقط‌جنین و غربالگری وارد میدان شد که باید با یک حرکت ترکیبی و زنجیره‌ای از ازدواج تا فرزندآوری کار را آغاز کنیم.

به گفته امام‌جمعه دامغان؛ ازدواج‌ها باید آسان شود و سن ازدواج پایین بیاید، تشریفات کم شود و تلاش کنیم خانواده مستحکم شود تا آمار طلاق پایین آید و فرزندآوری بالا رود.

 رستمیان با بیان اینکه سوم خرداد و روز فتح خرمشهر تاریخ ماندگاری را در کشور ما رقم زد، گفت: امام راحل، فتح خرمشهر را به‌عنوان چیزی شبیه معجزه اعلام و همچنین از آن به نصر عظیم یاد کردند.

وی افزود: امام راحل سفارش کردند که مردم فتح خرمشهر را فراموش نکنند؛ چراکه نقطه اقتدار ما فتح خرمشهر بود.

وی خاطرنشان کرد: این خرمشهرهایی که حضرت آقا فرمودند در پیش داریم، نمونه‌اش طوفان‌الاقصی و وعده صادق بود که فتح خرمشهر بابی را باز کرده برای نابودی رژیم صهیونیستی که به‌زودی زود محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از