حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

سمنانی‌ها منتظر باد و باران باشند

سمنانی‌ها منتظر باد و باران باشند

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق در برخی نقاط به‌ویژه مناطق شمالی، افزایش نسبی غبار و آلاینده‌های جوی در نیمه غربی و نواحی صنعتی و وزش باد شدید، از جمله پیش‌بینی‌ها برای آخر هفته جاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ایرج مصطفوی با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک در برخی نقاط این استان، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها دمای هوا تا پایان هفته در این دیار تغییر محسوسی نخواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی بیان کرد: هوای صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها غبارآلود همراه با وزش باد شدید برای شهر سمنان در آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای روز گذشته شهر سمنان را ۲۳ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد عنوان و خاطرنشان کرد: روزهای بعد تا اوایل هفته آینده دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

به گفته وی، ایوانکی از توابع شهرستان گرمسار با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و رضوان از توابع شهرستان میامی با دمای 7 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

مصطفوی اظهار کرد: بیش‌ترین میزان بارندگی از آغاز سال زراعی (پاییز ۱۴۰۲) تاکنون در استان سمنان مربوط به حسین‌آباد کالپوش و رضوان در شهرستان میامی به ترتیب به میزان یک‌هزار میلی‌متر و ۶۶۰ میلی‌متر و کم‌ترین میزان بارش مربوط به سمنان به میزان ۸۵ میلی‌متر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از