حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
تقابلی دوگانه؛

شهردار سمنان یا مارکوپولو! کدامیک را می‌پسندید؟

شهردار سمنان یا مارکوپولو! کدامیک را می‌پسندید؟

حسین موسوی دلازیانی درحالی کرسی شهرداری سمنان را تصاحب کرد که همچنان در سودای ارتباط با کشورهای همسایه در نقشی شبیه وزیر امور خارجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ متأسفانه، منصب شهرداری سمنان چند وقتی است که نتوانسته روی مدیر کارآمد و پاسخگو در برابر رسانه‌ها را به خود ببیند.

 

 بعد از برکناری مرتضی‌نژاد اولین شهردار سمنان در دولت سیزدهم به دلیل برخی مشکلات ساختاری و نارضایتی‌ها مدتی شهرداری سمنان با سرپرست موقت اداره شد و  بعد از فراز و نشیب‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیار حسین موسوی دلازیانی در رقابتی تنگاتنگ با مهدی صمیمیان و کسب پنج رأی به‌عنوان دومین شهردار سمنان در دولت سیزدهم  انتخاب شد.

 

موسوی که تا قبل از پست شهرداری به‌عنوان عضو شورای شهر سمنان در حال رایزنی برای انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت شهرهای جاده ابریشم بود و توانسته بود با رایزنی‌های  بسیار این عنوان را به دست بیاورد پس از شهردار شدن نیز همچنان اولویت کاری خود را در این راستا قرارداد.

 

درحالی‌که انتظار می‌رفت شهردار جدید  باتوجه‌به حجم انتقادات از شهردار اسبق توجه و تمرکز بیشتر به مشکلات شهری داشته و پاسخگوی رسانه‌ها باشد؛ اما همچنان دنبال ارتباط‌گیری با کشورهای همسایه و تعامل با آنها در جهت معرفی شهر سمنان به‌عنوان پایتخت شهرهای جاده ابریشم و بیان دستاوردها و ظرفیت‌های شهر سمنان است.

 

غافل از اینکه شهری مرده و با ساختاری ضعیف به جهات گوناگون که مردم آن از بسیاری امکانات اولیه محروم بوده و بافت تاریخی آن در حال نابودی است تنها با نشست و گفتگو و رفت‌وآمد پیشرفته نشده و به شهر نمونه گردشگری تبدیل نخواهد شد.

 

خیابان امام و بازار تاریخی آن به دلیل اهمال‌کاری مسئولین در حال نابودی است و برای مابقی بافت تاریخی نیز برنامه‌ریزی جدی وجود ندارد و مشکلات شهری همچنان گریبان‌گیر مردم این شهر بوده و هیچ مسئولی در قبال آن پاسخگو نیست.

 

انتظار می‌رود شهردار فعلی با توجه و تمرکز بیشتر بر مشکلات شهری و رفع آنها زمینه رضایت خاطر شهروندان سمنانی را فراهم آورده و برنامه‌ریزی خود را در رابطه‌ با بافت تاریخی شهر سمنان با رسانه‌ها در میان بگذارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از