حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی:

شهر جدید ایوانکی تمام هوشمند می‌شود

شهر جدید ایوانکی تمام هوشمند می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی گفت:گسترش شبکه فیبر نوری برای ۲۰۰ واحد مسکن مهر قدیم در حال برنامه‌ریزی است، در این صورت در آینده‌ای نزدیک شاهد شهری تمام هوشمند و فن آور خواهیم بود.

سید مرتضی محمودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «مرآت» گفت: شرکت عمران شهر جدید ایوانکی که از سال ۱۳۹۸ تأسیس شده، متولی ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی در این شهر است و جانمایی و احداث شهر جدید ایوانکی ابتدا باهدف تأمین مسکن کارگران شهرکهای صنعتی و پوشش سرریز مناطق شرقی استان تهران صورت گرفت، اما در ادامه با شکلگیری نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم این شهر به محل ساخت بیشترین واحدهای ویلایی برای متقاضیان مسکن در استانهای تهران و سمنان تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی ضمن بیان مزیتهای فراوان ایوانکی تصریح کرد: یکی از این مزیتها همجواری با تعداد زیادی از شهرکهای صنعتی و دسترسی به چهار استان پر تردد کشور از طریق دو مسیر عبوری آبسرد و شمال و جاده تهران، سمنان و مشهد است، همچنین اقلیم مناسب و هوای مطبوع بهدوراز آلودگیهای زیستمحیطی از دیگر مزیتهای زندگی در این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهر جدید همانند کارگاه بزرگ عمرانی است که پیمانکاران بزرگ در ۱۲ پروژه آن مشغول تلاش برای ساخت مسکن و تحقق شعارهای دولت مردمی هستند که در دو سال گذشته بهواسطه چالشهای مالی روند احداث شهر با کندی و مشکلات عدیده روبرو بوده است، لیکن در زمان کنونی با رفع برخی موانع به سمت ساخت و تکمیل پروژههای نهضت ملی مسکن پیش میرویم.

محمودی بیان داشت: شهر جدید ایوانکی جزو معدود شهرهایی است که با بازنگری در طرحهای جامع و تفضیلی بهصورت تمام ویلایی ساخته خواهد شد که سعی داریم با الحاق حدود ۷۰۰ هکتار دیگر از اراضی موجود توسعه دهیم و با اختصاص زمین به طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت سهم خود را در جهاد بزرگ خانهسازی افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن یک طرف ماجراست، اما مهمتر از آن تأمین زیر ساختهای ضروری همچون آب، برق، گاز و انشعاب فاضلاب است که در همین راستا مذاکرات و توافقاتی را با دستگاههای مربوطه در استان انجام دادهایم و بهزودی با تأمین منابع مالی لازم بهسرعت عملیات خدماترسانی را آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح احداث شبکه فیبر نوری نیز در شهر جدید ایوانکی در دستور کار قرار دارد و تا کنون ۳۴۴ واحد از شهر جدید دارای خطوط شبکه فیبر نوری شدهاند و شبکه فیبر نوری برای ۲۰۰ واحد مسکن مهر قدیم نیز در حال برنامهریزی است در این صورت در آیندهای نزدیک شاهد شهری تمام هوشمند و فناور خواهیم بود و در واقع بهواسطه خدمات پیشبینیشده شهر جدید ایوانکی، شهری هوشمند، پاک و باکیفیت برای زندگی خواهد شد.

محمودی ابراز داشت: با همکاری شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید و شرکت مپنا در حال انجام مطالعات اولیه برای احداث یکی از بزرگترین مزرعههای انرژی خورشیدی در کشور هستیم وانشاءالله از اقلیم مناسب و تابش‌‌های زیادی که در طول سال در منطقه داریم برای تولید برق استفاده خواهیم کرد و این برق تولیدی درآمد اقتصادی خوبی برای شهر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی افزود: یکی از دغدغههای جدی برای بالابردن کیفیت زندگی در شهر جدید تأمین منابع آبی جدید و جلوگیری از هدررفت آبهای مصرفی و بازگشت آن به چرخه شهر برای آبیاری فضای سبز شهری همچون ایجاد تصفیهخانه بزرگ در شهر جدید میتوان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ خانوار در ۲۰۰ واحد مسکن مهر ساکن هستند که با افتتاح ۳۴۴ واحد جدید در دهه مبارک فجر این خانوارها به ۵۴۴ عدد رسید که پیشبینی حدود ۲ هزار نفر جمعیت برای پایان سال ۱۴۰۲ متصور است که این جمعیت با شتابی که در ساخت پروژههای نهضت ملی مسکن در شهر جدید داریم تا سال آینده میبایست به حدود ۸ هزار نفر افزایش یابد.

محمودی در رابطه با جوانی جمعیت تصریح کرد: در موضوع جوانی جمعیت از میان ۱ هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی ثبتنامشده، ۸۰۰ نفر حائز شرایط قانونی بوده و ازاین‌ بین تاکنون ۲۰۰ قطعه زمین به آنها واگذار شده که مراحل تحویل قرارداد در حال انجام است و همچنین ۳۰۰ قطعه زمین دیگر تا پایان امسال و قبل از عید نوروز و ۳۰۰ قطعه نهایی هم در ابتدای سال آینده در اراضی الحاقی به متقاضیان واگذار خواهد شد تا ازاین حیث شهر جدید ایوانکی به تمام تعهدات خود عمل کرده باشد.

وی در ادامه افزود: در کنار توجه به توسعه کالبد شهر به روح شهر که همان توسعه فرهنگی و اجتماعی است توجه جدی داریم ویکی از اهداف بزرگ در دست اجرا توجه به شاخصهای سبک زندگی ایرانی - اسلامی، معماری ایرانی - اسلامی و توجه به هویتبخشی اجتماعی در شهر جدید است ما میخواهیم از همین ابتدا شهری آرام و روحبخش با ابعاد ایمانی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی در پایان با تشکر از زحمات همه دستگاههای اجرایی استان سمنان، نقش خود را در پیشبرد برنامههای شهر جدید بسیار مؤثر خواند و افزود: به آینده امیدواریم و امید ما به لطف خداوند و عنایت امامزمان (عج) و مجاهدت جوانان متخصص و جهادگر در حوزه مسکن است و انشاءالله پاسخگوی نیازهای همه مردم عزیز کشورمان باشیم.


انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از