حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
استاندار سمنان:

عنوان پایتختی کتاب سمنان را ماندگار کنیم

عنوان پایتختی کتاب سمنان را ماندگار کنیم

استاندار سمنان گفت: شهر سمنان از بین 120 شهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شده و می‌بایست برای ماندگاری این انتخاب اقدامات ماندگاری انجام شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی استان سمنان هم‌زمان با دهه مبارک کرامت و با حضور مسئولان استانی در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان سمنان برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی در این آیین با اشاره به انتخاب سمنان به‌عنوان پایتختی کتاب ایران گفت: شهر سمنان از بین 120 شهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شده و می‌بایست برای ماندگاری این انتخاب اقدامات ماندگاری انجام شود.

استاندار سمنان در ادامه افزود: مردم استان سمنان به حوزه مطالعه و کتاب علاقه زیادی دارند و نرخ باسوادی در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و باید در این مسیر و برای حفظ عنوان پایتختی کتاب از مؤلفان و مترجمان حمایت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه در سطح استان با کمک خیرین اقدامات خوبی در حوزه کتاب‌خوانی انجام ‌گرفته و البته بیشتر خواست‌ها در حوزه کتاب الکترونیک است که می‌بایست در حوزه کتاب فیزیکی هم اقداماتی انجام و منابع موردنیاز تأمین شود.

هاشمی با اشاره به  قرارگیری استان سمنان در مسیر حرم مطهر رضوی بیان کرد: برای بهره‌مندی زائرین حرم رضوی از کتاب می‌بایست در پارک‌ها کتابخانه سیار ایجاد شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح دانشگاه‌ها می‌بایست بهترین مکان به کتابخانه‌ها تعلق بگیرد تا علاقه‌مندان و دانشجویان بتوانند از آن بهره کامل ببرند.

وی در نهایت با اشاره به سفر دور دوم ریاست‌جمهوری به استان سمنان توضیح داد: اعتبارات عمرانی در استان سمنان نسبت به‌دور اول سفر 340 درصد افزایش یافته و این موضوع فرصتی برای انجام اقدامات ارزشمند و زیربنایی در استان سمنان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از