حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/08 شمسی | 2024/06/28 میلادی
مسئول تعلیم‌ و تربیت سپاه ناحیه سرخه:

غدیر امتداد راه انبیاست

غدیر امتداد راه انبیاست

مسئول تعلیم‌ و تربیت سپاه ناحیه سرخه با اشاره به جنبه هدایت بخشی غدیر، گفت: غدیر ادامه‌دهنده راه انبیاست.

حجت‌الاسلام‌  والمسلمین ابوطالب قلیچی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری «مرآت» با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، گفت: برخی مناسبت‌ها به تاریخ جهت دادند که یکی از آن روزها روز عید غدیر است که جهت ادامه تاریخ معنوی، دینی و سیاسی بشر را مشخص کرد.

مسئول تعلیم‌ و تربیت سپاه ناحیه سرخه با اشاره به اینکه بعد از انبیا این مسیر هدایت توسط ولایت ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: عید غدیر ادامه حیات معنوی مردم و مؤمنین است؛ لذا از همین جنبه بسیار حائز اهمیت است.

قلیچی با اشاره به جنبه هدایت بخشی غدیر افزود: غدیر ادامه‌دهنده راه انبیاست.

وی همچنین تصریح کرد: غدیر راه هدایت مردم است پس ما نسبت به این روز یک وظیفه‌ای داریم و آن هم بزرگداشت این روز است.

قلیچی افزود: در زندگی شخصی و اجتماعی خود نشان دهیم که این روز برای ما بزرگ است و به سازمان‌ها و نهادهای دولتی واگذار نکنیم و به صورت مردم‌نهاد و خودجوش پیش ببریم.

وی ابراز کرد: این عید می‌بایست، به‌عنوان مهمانی غدیر در منازل ما مانند عید نوروز که صله‌ارحام انجام می‌دهیم، نهادینه شود.

این مقام مسئول با اشاره به ولایت ولی‌فقیه در دوران غیبت افزود: تمسک به ولایت امیرالمؤمنین ادامه‌اش در دوره غیبت، تمسک به ولایت‌فقیه است؛ یعنی رجوع کنیم به سخنان ولی‌فقیه و از ایشان راهنمایی و هدایت را بخواهیم.

 قلیچی خاطرنشان کرد: از عید غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده یک عهدی با مولا امیرالمؤمنین داشته  و سنت حسنه‌ای که ایشان انجام می‌دادند مثله یتیم‌نوازی، جهاد در راه خدا، انفاق را تمرین کرده و تا آن زمان در خود نهادینه کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از