حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رزمنده دوران دفاع مقدس:

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: در این حماسه عظیم اوج ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان به نمایش گذاشته شد.

جواد داوودی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حماسه عظیم سوم خرداد و فتح خرمشهر گفت: خرمشهر در نتیجه مجاهدت و از خودگذشتگی رزمندگانی فتح شد که ابتدا مقاومت درونی را در خود تقویت کرده  و به طور مثال در گرمای 50 درجه اهواز روزه نذری می‌گرفتند تا بتوانند در برابر سختی‌ها مقاوم شوند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: فتح خرمشهر مادر همه حوادث کشوراست و اوج ایثار و شجاعت و از خودگذشتگی در آن دیده می‌شود و به‌یقین دست قدرت الهی از آستین رزمندگان اسلام بیرون آمد و این حادثه چیزی جز لطف خداوند نبود.

داودی در ادامه با بیان اینکه فتح خرمشهر و خلق این حماسه بزرگ در نتیجه معجزه خداوند بود، افزود: رزمندگان ما پس از فتح خرمشهر در مسجد این شهر نماز شکر به جا آوردند و ثابت کردند که پشتیبانی الهی عامل پیروزی آنها بوده است و  رمز ادامه موفقیت‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس نیز همین شکرگزاری و دوری از غرور و غفلت بود.

وی نیاز امروز کشور را معرفی بیشتر شهدا به جوانان و ایجاد یک حس رفاقت بین آنها دانست و بیان کرد: امروز باید جوانان ناگفته‌های جنگ را بخوانند و در آن اندیشه کنند تا با هر حرف و سخنی در فضای مجازی دچار انحراف نشوند.

داودی با اشاره به شبهه جنگ‌طلبی بیان شده از سوی برخی افراد خاطرنشان کرد: واژه جنگ برای کشور ما مناسب نیست؛ چون ما جنگ‌طلب نبوده و نخواهیم بود و بلکه ما از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کردیم و امروز نیز در مورد غزه و فلسطین و کشورهای مظلوم دیگر  دفاع از آنها و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی مدنظر است.

بنا به گفته این رزمنده دوران دفاع مقدس در کوران حوادث امروز نیز باید مردم ما با شکرگزاری از خداوند و پشتیبانی محض از ولایت‌فقیه زمینه موفقیت‌های آینده کشور را فراهم کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از