حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

فرصت خدمت مسئولان کوتاه و مغتنم است

فرصت خدمت مسئولان کوتاه و مغتنم است

خطیب جمعه سمنان گفت: همان‌طور که معظم له در دیدار با اعضای هیأت دولت تأکید کردند فرصت خدمت مسئولان کوتاه و گذرا است و نباید با غفلت به‌سادگی از کنار آن گذشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به شروع به کار دولت چهاردهم گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت نکاتی را متذکر شدند که می‌بایست دولت‌مردان برای خدمت بهتر به جامعه و پیشرفت کشور مدنظر قرار دهند.

امام جمعه سمنان در ادامه افزود: مقام معظم رهبری به‌عنوان امام جامعه مسلمین به دولت‌مردان توصیه کردند که می‌بایست برای حل مشکلات جامعه در بین مردم حضور ملموس و پررنگ داشته باشند تا هم مردم به ‌نظام امیدوارتر شوند و از سوی دیگر مشکلات هم به‌صورت دقیق شناسایی و احصاء شود.

بنا به گفته مطیعی، امام خامنه‌ای همچنین به‌کارگیری جوانان مؤمن وانقلابی، تکیه بر توان داخلی، سوءظن داشتن به دشمن و همچنین سرعت‌بخشیدن به امور کشور را از دولت چهاردهم خواستار شدند.

خطیب جمعه سمنان همچنین با عنایت به سخنان رهبری بیان کرد: ایشان در توصیه‌های خود خواستار پیوست عدالت و عدالت‌محوری در همه امور جامعه شدند و فرمودند که عدالت نه در حد حرف و سخن بلکه در عمل می‌بایست رعایت شود.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای دولت چهاردهم اظهار کرد: همان‌طور که معظم له فرمودند عمر خدمتی بسیار کوتاه و مغتنم است و باید از هر لحظه آن برای خدمت به جامعه اسلامی نهایت بهره را برد تا کوتاهی‌ها موجب خسران نشود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان سمنان گفت: امیدوارم نمایندگان با همپوشانی یکدیگر اتفاقات مثبت و سازنده را در سطح استان رقم بزنند.

مطیعی با اشاره به در پیش رو بودن رحلت پیامبر اکرم (ص) در بیان مقام قدسی پیامبر اکرم ابراز کرد: پیامبر دارنده بالاترین مقام خلقت است و هیچ مخلوقی برتر از ایشان در عالم هستی وجود ندارد و احترام به پیامبر بر تمام خلق جهان واجب است.

بنا به گفته خطیب جمعه سمنان، علت مقام والای پیامبر(ص) هدایت بشر و تکمیل دین اسلام است و این افتخاری برای شیعیان است که تحت لوای این پیامبر هستند.

مطیعی همچنین تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص)  حیات معنوی را به جامعه مسلمانان بازگرداندند؛ اما متأسفانه در برخی جوامع اسلامی با عدن تبعیت از پیامبر اکرم شاهد هستیم که از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌شود.

وی در نهایت بیان کرد: تمام عالم صدای مظلومیت مردم غزه و فلسطین را شنیده است؛ اما متأسفانه برخی کشورهای به‌ظاهر اسلامی مانند مصر در برابر این جنایت سکوت کرده و با رژیم منحوس صهیونیستی همراهی می‌کنند که جای تأسف دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از