حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:

انتخابات امسال با قوانین جدید برگزار می‌شود

انتخابات امسال با قوانین جدید برگزار می‌شود

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت:انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با ابلاغ قوانین جدید برگزار خواهد شد.

حسین شجاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تفاوت بازه زمانی تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و کاندیداهای خبرگان رهبری گفت: تبلیغات خبرگان رهبری در بازه زمانی ۱۴ روزه انجام خواهد شد و شروع تبلیغات از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز و تا ساعت ۸ صبح ۹ اسفندماه به پایان خواهد رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در رابطه‌ با بازه زمانی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شروع فعالیت تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در بازه زمانی یک‌هفته‌ای از تاریخ سوم اسفندماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی‌گیری  در راستای اهداف و برنامه‌های مدنظر ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص قوانین الزامی جهت رعایت توسط کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با ابلاغ قوانین جدید برگزار خواهد شد.

شجاعی با اشاره به قوانین جدید در این دوره از انتخابات خاطرنشان کرد: مطابق قانون جدید سایز پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها نباید بیش از ۷۰×۱۰۰ در نظر گرفته شود و همچنین به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که امکانات موجود به‌صورت عادلانه جهت تبلیغات کاندیداها در بین داوطلبان حوزه‌های انتخابی ارائه شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در ادامه تصریح کرد: نامزدهای هر حوزه انتخاباتی جهت اطلاع از نحوه تبلیغات و امکانات قابل‌ارائه که ادارات دولتی اعلام کرده‌اند به فرمانداری شهرستان مربوطه دعوت خواهند شد تا در جریان امکانات و نحوه تبلیغات قرار گیرند و این امکانات به‌صورت عادلانه بهره‌برداری شود.

شجاعی ضمن تأکید بر الزام رعایت قوانین ابراز داشت: مطابق ماده ۷۶ قوانین تبلیغات انتخابات الصاق هر گونه اعلامیه، پوستر و هر گونه آگهی تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی، تابلوهای بیمارستان‌ها و مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و سازمان‌های عمومی و ادارات دولتی و سازمان‌های وابسته به دولت ممنوع است.

وی در ادامه ممنوعات ماده ۷۶ قانون تبلیغات انتخابات افزود: نصب اطلاعیه بر روی خودروهای دولتی، اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوس‌رانی، تأسیسات عمومی و دولتی، صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن پست‌های برق و تلفن، تابلوها و همچنین اماکن بخش خصوصی در سراسر کشور جزو ممنوعات تبلیغات محسوب می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در رابطه با اماکن خصوصی خاطرنشان کرد: در صورتی نصب بنر و موارد تبلیغاتی کاندیداها جایز محسوب می‌شود که با رضایت شخص ذی‌حق انجام شود.

این مقام مسئول در رابطه‌ با جرم عدم رعایت ماده ۷۶ قانون تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: درصورتی‌که اثبات شود کاندیداها ماده ۷۶ قانون تبلیغات انتخابات را رعایت نکرده‌اند به مجازات درجه هفت ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

شجاعی اظهار کرد: به‌ازای هر حوزه انتخابی در استان شبکه تلویزیونی اختصاصی در نظر گرفته شده است و نامزدهای حوزه‌های انتخاباتی می‌توانند اهداف و برنامه‌های خود را با تهیه ۲۰ دقیقه فیلم و کلیپ‌های مربوطه در شبکه تخصصی مشخص شده جهت استفاده عموم ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: استان سمنان دارای چهار حوزه انتخابی شاهرود و میامی، حوزه انتخابی دامغان، حوزه انتخابی سمنان، مهدی‌شهر، سرخه و حوزه انتخابی گرمسار و آرادان است و داوطلبان هر حوزه انتخاباتی می‌توانند برنامه‌های خود را به شبکه اختصاصی در کانال تلویزیونی همان حوزه انتخابی ارسال کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: مناظره‌های نامزدهای انتخابات از ۲۴ بهمن‌ماه شروع شده است و نامزدهای که در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند کاندیداهای هر حوزه انتخابی به مناظره می‌پردازند و این مناظرات تهیه شده در ایام انتخابات در شبکه اختصاصی همان حوزه انتخابی منتشر می‌شود و پخش برنامه در هر روز مختص به یک حوزه انتخابی است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در خصوص تبلیغات رسانه‌ها خاطرنشان کرد: مطابق تبصره دو ماده ۷۹ قانون تبلیغات انتخابات رسانه‌های همگانی مکلف هستند در انتشار هرگونه مطلب در خصوص نامزدها به نحوی اقدام کنند که در صورت لزوم فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از