حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان:

5 ایستگاه آتش‌نشانی آماده چهارشنبه آخر سال هستند

5 ایستگاه آتش‌نشانی آماده چهارشنبه آخر سال هستند

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت:در حال حاضر مجموعه آتش‌نشانی شهرداری سمنان داری پنج ایستگاه عملیاتی با ۱۸ دستگاه خودرو آتش‌نشانی است که همگی برای چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستند.

رضا خادمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن اشاره به عملکرد سازمان آتش‌نشانی سمنان  طی سال جاری گفت: تعداد ۲۵ هزار و ۹۹۳ تماس با سازمان آتش‌نشانی سمنان مبنی بر درخواست کمک صورت‌گرفته است که از این تعداد تماس یک هزار و ۳۲۴ مورد در قالب عملیات به مرحله اجرا درآمده است که از این تعداد بیان شده ۴۲۹ گزارش عملیات اطفاء حریق و ۸۹۵ گزارش عملیات حوادث امداد و نجات انجام شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در رابطه‌ با مهم‌ترین حوادث سازمان آتش‌نشانی ابراز داشت: در سازمان آتش‌نشانی اطفاء ۷۴ مورد حریق مصنوعی، ۵۳ مورد حریق وسایل نقلیه سبک‌وسنگین انجام شده است.

وی در رابطه‌ با اقدامات سازمان آتش‌نشانی در حوزه امداد نجات تصریح کرد: ۳۴۲ مورد حادثه آسانسور،۵۳ مورد تصادفات و ۱۲۳ مورد محبوسی گزارش شده است که با آموزش‌های لازم از طرف خانواده‌ها مبنی بر نحوه درست استفاده کودکان از آسانسور، انجام سرویس به‌موقع و استاندارد آسانسورهای آپارتمان‌های مسکونی و عدم فراموشی کلید جهت پیشگیری از موارد حبسی در کاهش گزارش‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

خادمیان ضمن بیان میزان امکانات ایستگاه آتش‌نشانی گفت: در حال حاضر مجموعه آتش‌نشانی شهرداری سمنان داری پنج ایستگاه عملیاتی با ۱۸ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، شامل پنج خودروی سبک، هشت خودروی نیمه‌سنگین، پنج خودروی سنگین و دو دستگاه موتورسیکلت است که همگی برای چهارشنبه اخرسال مهیا هستند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با اشاره به  نزدیک شدن برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری  تصریح کرد: مجموعه آتش‌نشانی نسبت به برگزاری مراسمات شاد و مفرح در روز چهارشنبه‌سوری مخالفتی نداشته و نخواهد داشت؛ اما به‌عنوان یک قشر دغدغه‌مند برای سلامتی مردم شریف سمنان توقع داریم شهروندان به‌ویژه خانواده‌ها با رعایت کلیه نکات ایمنی جهت شادی خانواده خود و عدم به‌وجودآمدن آثار مخرب روانی در سطح استان اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به نکات ایمنی قابل‌توجه و تأمل اظهار کرد: به‌عنوان مجموعه‌ای که صحنه‌های دلخراشی را نظاره‌گر بوده‌ایم از خانواده‌ها تقاضا داریم در شب چهارشنبه‌سوری بر نوع واکنش کودکان، نوجوانان و جوانان نظارت مستقیم داشته باشند و از مواد آتش‌ساز دست‌ساز که بسیار خطرناک‌تر از سایر موارد محترقه است خودداری کنند.

خادمیان در خصوص رعایت نکات مهم قابل‌توجه در ادامه ابراز داشت: خانواده‌ها در برنامه‌هایی همچون روشن‌کردن آتش مواظب باشند این اقدام در کنار خودرو و یا فضای بسته‌ای انجام نشود و جهت آمادگی برای حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی حتماً برای خاموش‌کردن آتش یا سوختگی احتمالی کپسول آتش‌نشانی و یا شیلنگ آب در دسترس داشته باشند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در رابطه‌ با  تمیزکاری منازل در روزهای پایانی سال خطاب به بانوان خاطرنشان کرد: بانوان برای شستن سرویس‌های بهداشتی از مخلوط‌کردن مواد شوینده متضاد اکیداً خودداری کنند چرا که با ترکیب مواد شوینده با تولید گازهای سمی فرد مصرف‌کننده دچار صدمات تنفسی جبران‌ناپذیری خواهد شد.

وی در مورد رعایت اصول کار در ارتفاع افزود: بانوان جهت جابه‌جایی اجسام سنگین اصول ایمنی را رعایت کرده و برای تمیزکردن اجسام در ارتفاع حتماً از پله‌های استاندار و با حضور نفر دوم اقدام کنند تا در صورت بروز مشکل پیش‌بینی‌نشده دچار مشکل حادی نشوند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان ضمن اشاره به‌سرعت عمل حضور آتش‌نشانان در محل حادثه ابراز داشت: در سال جاری میانگین رسیدن چهار دقیقه و ۱۴ ثانیه است که این میزان زمان عکس‌العمل و حضور یک‌زمان استاندارد محسوب می‌شود و طی سال جاری تعداد یک هزار و ۴ نفر از همشهریان و هم‌وطنان را توسط سازمان آتش‌نشانی شهرستان سمنان در عملیات امداد و نجات و اطفا حریق نجات‌یافته‌اند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از