حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی استان سمنان:

مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد

مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: مرمت و ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سروش هاشمی صبح امروز به خبرنگاران گفت: در عملیات ساماندهی کاروان‌سرای شاه‌عباسی سمنان، مرمت نمای سردر ورودی و جداره اصلی، مرمت موضعی بام و پاک‌سازی محوطه کاروان‌سرا و... انجام می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی و مرمت این کاروان‌سرا اعتبار از سوی این اداره کل اختصاص‌یافته است، افزود: این اقدامات باهدف آماده‌سازی کاروان‌سرا شاه‌عباسی سمنان برای بازدید شهروندان و گردشگران نوروزی و اجرای برنامه‌های ویژه انجام می‌شود.


هاشمی گفت: با عنایت به شروع عملیات مرمتی، علاقه‌مندان می‌توانند در طول ایام هفته از ساعت ۱۲ الی ۱۶ از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان واقع در میدان سعدی بازدید کنند.


سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاروان‌سرای شاه‌عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تا خرداد ۱۳۹۹ به مدت ۴۰ سال به‌عنوان زندان مرکزی سمنان استفاده می‌شده است.


هاشمی افزود: در دولت سیزدهم، با حمایت رئیس‌جمهور، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس قوه قضاییه، هیئت دولت، استاندار سمنان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، کاروانسرا تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان شده است.

منبع:خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از