حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/01 شمسی | 2024/08/22 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در استان:

«مرگ بر آمریکا» شعار نیست، شعور است

«مرگ بر آمریکا» شعار نیست، شعور است

امام‌جمعه سمنان گفت: آمریکا با تهدید، تحریم، جاسوسی، نفوذ، فشار حداکثری و... در این سال‌ها دشمنی خود را به طور واضح آشکارا نشان داده است؛ بنابراین شعار مرگ بر آمریکا فقط یک شعار نیست؛ بلکه شعور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه نمازجمعه این هفته با اساره به اینکه شهرستان سمنان از بین ۱۰۰ شهر به‌عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب شد، گفت: علت انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ارائه طرح‌های دسترسی آسان به کتاب و میزان علاقه‌مندی به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن تأکید بر حفظ پایتختی کتاب در سمنان، افزود: انتخاب شهرستان سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب در کشور یک فرصت است که با برنامه‌ریزی مسئولین فرهنگی، کتابخانه‌ها، ارشاد و بقیه مسئولین باید استفاده بهینه از این فرصت استانی صورت گیرد.

امام‌جمعه سمنان در ادامه با توصیه مردم به مطالعه اذعان داشت: مردم مطالعه را با خاطرات شهدا و ایثارگری رزمندگان که جاذبه بیشتری دارد شروع کرده و سپس کتاب‌های مفید دیگر را مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی ضمن اشاره به کتاب به‌عنوان غذای روح، افزود: در غذای مادی اگر انسان غذای آلوده بخورد مسموم می‌شود و کتاب‌های آلوده نیز با طراحی از طرف دشمنان موجب آلودگی روح است و در حال حاضر کتاب‌هایی با تصاویر و محتواهای نامناسب برای آلوده‌کردن روح فرزندان ما در برخی از مراکز فروش کتاب دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز داشت: کتاب نامناسب موجب انحراف فکری جوانان می‌شود و مانند سمی است که به بدن انسان وارد شده تا روح انسان را مسموم کند؛ بنابراین با نظارت معلمان و معاونین پرورشی مدارس با معرفی کتاب‌های مفید بهره‌برداری بهتری صورت گیرد.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اتفاقات روز ۱۳ آبان‌ماه خاطرنشان کرد: مبارزه ایران با آمریکا به‌صورت مقطعی نیست هر میزان دشمنی آمریکا و مستکبران نسبت به ملت ایران ادامه پیدا کند دشمنی ما نیز نسبت به آمریکا ادامه‌دار خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری این نوع برداشت که دشمنی ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آغاز شده اشتباه است از ۲۶ سال قبل آمریکا، دشمنی خود را علنی کرده است با اعتماد مصدق به آمریکا برای کم‌کردن شر انگلیس موجب دخالت‌ها آمریکا شد و تا کنون آمریکا برای تسلط بر جمهوری اسلامی ایران در تلاش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: آمریکا ۷ دهه برای نظام جمهوری اسلامی ایران با توطئه در حال ضربه‌زدن به مردم ایران است و تا زمانی که دشمنی آمریکا ادامه‌دار باشد شعار مرگ بر آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه سمنان افزود: آمریکا با تهدید، تحریم، جاسوسی، نفوذ، فشار حداکثری، ایجاد اتحاد علیه جمهوری اسلامی، ضدایرانی و ایران ستیزی اسلام‌ستیزی در این سال‌ها دشمنی خود را به طور واضح آشکارا نشان داده است؛ بنابراین شعار مرگ بر آمریکا فقط یک شعار نیست؛ بلکه شعور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین افزود: جنایات آمریکا در حمایت از رژیم غاصب و کشتار فلسطینی‌ها همیشگی بوده و به فرموده رهبری اگر این حمایت‌ها و پشتیبانی تسلیحاتی نبود رژیم غاصب در همان هفته اول توسط جبهه مقاومت نابود می‌شد.

امام‌جمعه سمنان افزود: هر انسانی حتی اگر مسلمان نباشد در مقابل این جنایات و بی‌رحمی‌های رژیم غاصب با حمایت آمریکا احساس ناراحتی می‌کند و نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد طرف‌دار حق هستند و در مقابل این همه جنایت شعار مرگ بر آمریکا را سر خواهند داد و افرادی که طرف‌دار باطل هستند در صف صهیونیست قرار خواهند گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی موجب شد مردم غزه وجدان بشریت را به حرکت در آورند که با نفرت و یاری خداوند مرد پیروز این میدان با وعده الهی با مردم فلسطین و غزه خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره با دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار روز چهارشنبه با نوجوانان و جوانان افزود: دیدگاه رهبری نسبت به جوانان یک دیدگاه بسیار امیدوارکننده است پدران، مادران، مدیران، معلمان مسئولین و بزرگ‌ترها... در انتقال دیدگاه امیدوار کنند مثمرثمر خواهد بود.

امام‌جمعه سمنان در ادامه افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) جوانان موتور پیشران حرکت کشور هستند و باید از نظر روحی، معنوی، و اخلاقی، سیاسی، علمی و توانایی‌های مدیریتی خود را آماده کنند و بتوانند به‌عنوان سرمایه‌های مملکت مدیریت کشور را در دست بگیرند و کشور را به قله برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به بالابودن ظرفیت در جوانان خاطرنشان کرد: رهبر معظم از جوانان مطالباتی دارند و از نسل جوانان می‌خواهند که به احساسات اکتفا نکنند؛ بلکه با تلاش و آماده‌سازی خود قدرت تحلیل پیدا کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از