حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
کارشناس مذهبی:

منتظر واقعی زمینه‌ساز ظهور است

منتظر واقعی زمینه‌ساز ظهور است

کارشناس مذهبی گفت: انتظار به معنای نشستن نیست؛ بلکه باید فعال و عمل‌گرا بود و نگاه ما باید برای ظهور زمینه‌سازی باشد و حرکت را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در باره شرایط زندگی در جوامع مهدوی گفت: دین اسلام منطقی‌ترین مذهبی است که در کره زمین یافت می‌شود و تمام اعمال و برنامه‌های زندگی در دین اسلام بر پایه روابط علت و معلولی و منطق استوار است.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: تمام عزاداری‌ها و ابراز شادی‌ها و تمام مسائل عبادی تعریف شده در دین مبین اسلام بر پایه عقلانیت و منطق است و حتی سن امام عصر (عج) نیز که بالغ بر هزار سال است بر پایه محاسبات علمی و منطقی قابل استدلال  و استناد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین ابراز کرد: یکی از افت‌های جوامع بشری و دین‌مدار دورشدن از عقلانیت و پرداختن به امور واهی است که دردوران  پساظهور شاهد خواهیم بود که مردم عقلشان ارتقا یافته و بسیاری از کارهای واهی را انجام نمی‌دهند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های امروز جوامع بشری که با آن دست‌به‌گریبان هستند ناشی از وارونه‌نمایی حقایق اصلی زندگی در این دنیای مادی است که به‌جای پرداختن به امور معنوی و اصلی به امور بی‌اهمیت می‌پردازند و زندگی‌ها شبیه کاریکاتوری است که توازن و همخوانی ندارد.

وی در مورد ویژگی‌های یک منتظر واقعی بیان کرد: انتظار به معنای نشستن نیست؛ بلکه باید فعال و عمل‌گرا بود و نگاه ما باید برای ظهور زمینه‌سازی باشد و حرکت را مدنظر قرار دهیم و برخی اخبار اتفاقات یمن را نشانه ظهور می‌دانند و مردم این کشور کاملاً فعال و استکبارستیز هستند و از هیچ‌چیز ترسی ندارند و ما نیز باید با پای‌کار بودن یک منتظر واقعی باشیم.

این کارشناس مذهبی همچنین  اذعان داشت که یک منتظر واقعی باید تلاش کند اخلاق و رفتارش را تا حد ممکن با پرهیز از غیبت و تهمت و دروغ  بی‌توجهی به بیت‌المال به امام عصر نزدیک کند تا شکل یک منتظر واقعی را به خود بگیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از