حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/07 شمسی | 2024/08/28 میلادی
فوق‌تخصص مغز و اعصاب اطفال:

والدین نشانه‌های کم‌آبی نوزادان را جدی بگیرند

والدین نشانه‌های کم‌آبی نوزادان را جدی بگیرند

فوق‌تخصص مغز و اعصاب اطفال گفت: نوزادان و خردسالان به دلیل مقاومت کم‌تر نسبت به گرما حساس‌تر هستند و گرمازدگی در این دوران بیشتر اتفاق می‌افتد.

 سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به گرمازدگی نوزادان و کودکان در روزهای گرم تابستان، گفت: نوزادان به دلیل مقاومت کم‌ترنسبت به گرما حساس‌تر هستند و گرمازدگی در این دوران بیشتر اتفاق می‌افتد.

فوق‌تخصص مغز و اعصاب اطفال با اشاره به اینکه پوشیدن لباس زیاد و تنگ باعث گرمازدگی نوزادان و کودکان می‌شود، افزود: نوزادان باید با لباس کمتر و در دمای ۲۵ درجه باشند تا دچار گرمازدگی نشوند.

 وی با بیان اینکه نوزادان و خردسالان را نباید در معرض باد مستقیم کولر قرار داد، تصریح کرد: درجه حرارت زیربغل کودک باید تا ۳۷ درجه سانتیگراد باشد و والدین باید در این روزها دمای بدن فرزندانشان را کنترل کنند.

بنا به گفته حسینی، لباس زیاد نوزادان باعث افزایش تعریق شده و به دنبال آن کم‌آبی بدن و تغییر رنگ ادرار رخ می‌دهد.

 این متخصص با بیان اینکه علائم اولیه گرمازدگی در نوزادان ادرار نارنجی است، توصیه کرد: افزایش دفعات شیردهی در شیرخواران باعث جبران کم‌آبی می‌شود.

 وی با بیان اینکه در زمان گرمازدگی می‌بایست مایعات بیشتری برای بهبود وضعیت کودک به وی داد، افزود: کودکانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند  باید نمک بیشتری مصرف کرده تا دچار گرمازدگی و بی‌حالی نشوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از