حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
هدف رژیم صهیونیستی تضعیف جبهه مقاومت است
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

هدف رژیم صهیونیستی تضعیف جبهه مقاومت است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: هدف رژیم جنایتکار از این کشتارها تضعیف جبهه مقاومت است، اما چنین اقداماتی به تقویت روحیه مقاومت و اتحاد میان گروه‌های مختلف منتهی می‌شود.

سید غلامرضا علوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن در خاورمیانه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ خود به‌عنوان یک رژیم اشغالگر و خون‌ریز شناخته شده و از زمان تأسیس این رژیم، تا به امروز، کشتار و جنایات علیه مردم فلسطین و دیگر کشورهای همسایه، به‌ویژه لبنان، به یک رویه تبدیل شده است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: این رژیم با استفاده از قدرت نظامی و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایالات متحده، به گسترش جنایات خود و به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اشغال فلسطین و جنایات علیه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدا با اشغال فلسطین، حقوق مردم این سرزمین را نادیده گرفت و در ادامه، با آغاز جنگ‌ها و حملات نظامی، هزاران نفر از جمله زنان و کودکان را به شهادت رساند.

علوی بیان کرد: مردم غزه به‌ویژه در یک سال اخیر با فجایع انسانی مواجه شده‌اند و با محاصره غزه، این رژیم اجازه ورود هیچ‌گونه کمک و مواد غذایی به این منطقه را نمی‌دهد و نتیجه آن، فقر مطلق و گرسنگی گسترده در میان مردم مظلوم غزه بوده و این شرایط انسانی غیرقابل‌ تحمل، به‌وضوح نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است و نهاد‌های بین‌المللی باید پیش‌تر نسبت به این جنایات واکنش نشان می‌داد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: پس از جنایات در غزه، رژیم صهیونیستی به لبنان نیز حمله‌ور شد و این رژیم ابتدا با استفاده از تکنیک‌های جدیدی نظیر آلوده‌سازی دستگاه‌های پیجر و انفجار آن‌ها، شروع به کشتار کرد.

علوی با اشاره به ترور شخصیت‌های برجسته توسط رژیم صهیونیستی گفت: با حملات هوایی و ترور شخصیت‌های کلیدی، از جمله شهید سید حسن نصرالله، به تداوم جنایات خود ادامه داد.

وی این ترورها را نشان‌دهنده بی‌رحمی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: هدف رژیم جنایتکار از این کشتارها تضعیف جبهه مقاومت است؛ اما چنین اقداماتی معمولاً به تقویت روحیه مقاومت و اتحاد میان گروه‌های مختلف منتهی می‌شود.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: رژیم منحوس تلاش می‌کند با ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی، هرگونه تحرک و فعالیت گروه‌های مقاومتی را سرکوب کند و خود را به‌عنوان یک قدرت نظامی و سیاسی در خاورمیانه تثبیت کند و از نفوذ و قدرت کشورهای اسلامی جلوگیری کند.

وی به عاقبت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: با وجود تمام قدرت نظامی و حمایتی که رژیم صهیونیستی از ایالات متحده دریافت می‌کند، آینده این رژیم به‌شدت ناگوار است و ظلم و جنایت‌ پایدار نبوده و هیچ رژیم اشغالگری، هرچقدر هم که قوی باشد، نمی‌تواند به طور دائم بر سرزمین‌ها و مردم دیگر تسلط یابد و به کشتار مردم مظلوم بپردازد‌.

علوی عنوان کرد: این رژیم منحوس باید پاسخگوی جنایات خود باشد و روزی فرا خواهد رسید که عدالت برای قربانیان این جنایات برقرار شود.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی ابراز کرد: خشم جهانی نسبت به رژیم صهیونیستی باید به یک جنبش جهانی تبدیل شود و مردم و دولت‌ها باید با صدای بلند، جنایات این رژیم را محکوم کنند و خواستار عدالت و احقاق حقوق قربانیان این جنایات شوند.

علوی در ادامه افزود: سازمان‌های بین‌المللی باید به وظایف خود در زمینه حقوق بشر عمل کنند و فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی را در برابر رژیم صهیونیستی افزایش دهند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از