حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک پاریس خوش درخشیدند
عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک:

ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک پاریس خوش درخشیدند

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته ملی پارالمپیک گفت: کشور ایران با وجود حضور کم ورزشکارانش در پارالمپیک پاریس، در جایگاه ۱۴ جهان ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ۲۴ مهر در تقویم کشورمان به ‌نام روز ملی پارالمپیک به ثبت رسیده، این روز، روز اراده افرادی است که با وجود مشکلات و سختی‌های موجود بر سر راهشان امّا با تکیه بر امید، موانع را پشت سر گذاشته و با مدال‌آوری‌های فراوان باعث افتخار برای کشور شدند.

در همین خصوص؛ علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه پارالمپیک امسال یکی از افتخارآفرین‌ترین رقابت‌ها برای ایرانیان بود، گفت: ورزشکاران رکوردهای بی‌نظیری را با رقابت‌های خود با حریفانشان بر جای گذاشتند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته ملی پارالمپیک در ادامه افزود: با وجود حضور تعداد کمی از ورزشکاران در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، میزان مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در این رقابت‌ها بسیار زیاد بود.

وی با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند، اظهار کرد: کشور ایران با رقابت‌های بی‌نظیر ورزشکارانش در رتبه ۱۴ جهان ایستاد.

علیزاده با اشاره به اینکه جوان‌ترین شرکت‌کننده المپیک ۲۰۲۴ پاریس بانوی ۱۵ساله از ایران بود، بیان کرد: این ورزشکار جوان با کسب قهرمانی، مدال خود را به مردمان مظلوم غزه اهدا کرد.

این نماینده مجلس حضور بانوان در پارالمپیک امسال را محسوس و کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: بانوان ایران‌زمین در این پارالمپیک قوی وارد شدند و خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه امسال کاروان ورزشی پارالمپیک با نام امام هشتم (ع) از جوار بارگاه منور امام مهربانی‌ها، راهی پاریس شده بود، اظهار کرد: ورزشکاران کشورمان در محل اسکان علاوه بر پرچم جمهوری اسلامی ایران، پرچم‌هایی که در مناسبت‌های مذهبی استفاده می‌شدند، نیز در آنجا به نمایش درآوردند.

علیزاده در ادامه افزود: متاسفانه مدال طلای قهرمان پارالمپیک ایران را به‌خاطر استفاده از پرچم حضرت ام‌البنین (س) که غیر از پرچم رسمی کشورمان بود،  پس گرفتند. 

به گفته عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران کشورمان برای المپیک بعدی که قرار است در لس‌آنجلس برگزار شود، آماده می‌شوند.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از