حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
رئیس هیأت ورزشی توان‌یابان استان سمنان:

ورزشکاران توان‌یاب نیازمند حمایت‌ بیش‌تری هستند

ورزشکاران توان‌یاب نیازمند حمایت‌ بیش‌تری هستند

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و توان‌یابان استان سمنان گفت: تجهیزات و امکانات رشته‌های ورزشی جانبازان کم و گران است و به همین خاطر حضور چشمگیرتر ورزشکاران توان‌یاب نیازمند حمایت مسئولان است.

نعمت‌الله نعمتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ ورزشکار عضو هیأت ورزشی جانبازان و توان‌یابان استان سمنان هستند، گفت: ۱۵۰ جانباز و ۲۵۰ معلول در رشته‌های ورزشی مختلف مشغول به فعالیت هستند.

رئیس هيأت ورزش جانبازان و توان‌یابان استان سمنان در ادامه افزود: بسکتبال با ویلچر، پاراتیرکمان، والیبال نشسته، پاراتیراندازی، پارادومیدانی، پاراتنیس روی میز و بوچیا مجموعه‌ای از رشته‌های ورزشی مختص جانبازان و معلولان است.

به گفته وی، ورزشکاران جانباز و معلول سمنان در ورزش باستانی به‌تازگی ورود پیدا کرده و مشغول به فعالیت هستند.

نعمتی با بیان اینکه ۳۰ ورزشکار در رشته پاراتیراندازی، پارادومیدانی و بوچیا در سطح تیم ملی حضور داشته‌اند، اظهار کرد: ورزشکاران استان سمنان در المپیک آسیایی جوانان حضور داشته و توانستند در رشته پارادومیدانی مدال طلا را کسب کنند.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: جانبازان و توان‌یابان استان سمنان با حضور پرقدرت خود در مسابقات جهانی نیز توانستند مدال نقره و برنز را کسب کنند.

وی با بیان اینکه ورزش جانبازان و توان‌یابان باشگاه خاصی ندارد، اظهار کرد: باشگاه‌ها زمانی فعال می‌شود که درآمدزایی داشته باشند که متأسفانه در این رشته ورزشی حمایت مالی صورت نمی‌گیرد و باشگاه‌ها غیرفعال هستند.

نعمتی در ادامه افزود: انجمن‌ها و هیأت‌ ورزشی در همگانی کردن ورزش در قشر جانبازان و توان‌یابان تلاش دارند تا در بُعد قهرمانی در این رشته ورزشی پیش روند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حامی مالی داشتن در تعدد رشته‌های ورزشی جانبازان و توان‌یابان، سخت است، بیان کرد: تجهیزات و امکانات این رشته ورزشی کمیاب و گران است.

وی همچنین تصریح کرد: جانبازان و توان‌یابان ورزشکار استان سمنان به واسطه شرایط جسمانی، برای اعزام به مسابقات با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند وسیله‌های نقلیه مناسب هستند.

نعمتی با بیان اینکه رسالت اصلی بهزیستی و بنیاد شهید امور ایثارگران حمایت از این قشر است، گفت: حمایت‌های لازم و کافی از جانبازان و توان‌یابان و خدمات‌دهی به آن‌ها می‌تواند به این قشر کمک کند که به موفقیت‌های بیش‌تری دست یابند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از