حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
نایب‌رئیس هیأت بیماران خاص استان سمنان:

ورزش بیماران خاص نیازمند نگاه مسئولانه است

ورزش بیماران خاص نیازمند نگاه مسئولانه است

نایب‌رئیس هيأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان گفت: بیماران خاص به‌دلیل ماهیت بیماری خود و هزینه‌های بالای درمان در فعالیت ورزشی نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان هستند.

سید حسن قادری در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اهمیت ورزش در بیماران خاص و پیوند اعضاء گفت: بیماران پیوند اعضاء، تالاسمی، همودیالیز، هموفیلی، دیابت و ام اس در رشته‌های ورزشی مختلف مشغول به فعالیت هستند که ورزش سبب جلوگیری از پیشرفت بیماری و حتی بازیابی سلامت آن‌ها می‌شود.

نایب‌رئیس هيأت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان افزود: در میان این ورزشکاران، افراد با مشکلات بیماری‌های خاص دست و پنجه نرم می‌کنند اما برای کمک به روند درمانشان و فائق آمدن بر مشکلات جسمی خود به ورزش روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه اولین گام برای شروع این مسیر شاید برای این بیماران سخت باشد، اظهار کرد: این افراد می‌توانند با کمک پزشکان و کارشناسان مربوطه ورزش را آغاز کرده و در رسیدن به هدف سلامتی و شادابی جسم و روح موفق شوند و الگوهای مناسبی برای همه افراد جامعه باشند.

به گفته قادری، در این هيأت ۶ گروه بیماران خاص در ۱۶ رشته ورزشی با تشخیص پزشک معالج و با توجه به علاقه‌مندی‌هایشان، تحت نظر پزشک و کارشناسان مربوطه فعالیت می‌کنند و برخی از بیماران نیز در چند گروه ورزشی فعال هستند.

وی از فعالیت ورزشکاران فعال در این هيأت ورزشی خبر داد و گفت: هر ساله این ورزشکاران به مسابقات کشوری و استانی اعزام شده و تمرینات ورزشی را برای کسب آمادگی کامل انجام می‌دهند.

این مقام مسئول همچنین ابراز کرد: از ظرفیت و استعدادهای خوبی برخوردار هستیم که با یاری خداوند تاکنون ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضای استان سمنان در رشته‌های ورزشی مختلف خوش درخشیدند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ورزشکاران خاص این استان در سطح کشوری فعال هستند و در مسابقات مختلف حضور می‌یابند و عناوین و رتبه‌های خوبی را کسب می‌کنند که باعث افتخار این هیأت ورزشی است.

قادری با اشاره به چالش‌های ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضاء گفت: این ورزشکاران با هزینه‌های سنگین دارو و درمان‌های طولانی مواجه‌اند و به این جهت همواره نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند و باید به این مهم عنایت داشت که این ورزشکاران، مانند ورزشکاران دیگر رشته‌ها نیستند که بتوانند خودشان در ورزش سرمایه‌گذاری کنند.

وی ابراز کرد: این ورزشکاران از هر لحاظ نیازمند حمایت هستند چرا که علاوه برهزینه‌های دارو، درمان‌های سنگین و طولانی مدت با هزینه‌های زندگی هم مواجه هستند و ممکن است تأمین این هزینه‌ها برای آن‌ها سخت باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از