حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در صورت تامین اعتبار؛

پردیس سینمایی ققنوس تا پایان سال افتتاح می‌شود

پردیس سینمایی ققنوس تا پایان سال افتتاح می‌شود

ساخت بزرگترین پردیس سینمایی استان توسط موسسه سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در برج ققنوس در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال افتتاح می‌شود.

محمد اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، دررابطه‌با روند اجرایی ساخت بزرگ‌ترین پردیس سینمایی استان سمنان گفت: این پردیس شامل پنج سالن سینما، یک سالن وی آی‌پی، گالری تخصصی، کتاب‌فروشی و ساختمان امور سینمایی حوزه هنری در استان سمنان با ظرفیت ۵۵۰ نفر است که تلاش می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

اصغرزاده با اشاره به تأثیر این پروژه در حوزه اشتغال‌زایی استان خاطرنشان کرد: این طرح نه‌تنها در حوزه فرهنگی استان نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بلکه با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۰ نفر تأثیر بسزایی در حوزه اشتغال‌زایی نیز خواهد داشت.

 

وی از تکمیل بخش عمرانی و قسمت‌های مختلف پروژه خبر داد و افزود: مشکلات اقتصادی و موانع این طرح برطرف شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار نهایتا تا پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح شود.

 

بنا به گفته رئیس حوزه هنری استان سمنان  مراحل اصلی ساخت‌وساز این سینما انجام شد و تنها دکور و تجهیزات  فنی و سامانه‌های سرمایش و گرمایش آن باقی‌مانده است که این موارد نیز زمان زیادی لازم ندارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به آغاز اجرای پروژه از مهرماه سال گذشته ادامه داد: قرار بر این بود که ۶ ماه بعد پروژه تکمیل شود که به دلیل مشکلات مالی ناشی از تورم و همچنین کاهش در آمد سینماها به دلیل اغتششات سال گذشته با بحران مالی مواجه شد و با وجود رایزنی با نهادهای مختلف متاسفانه هیچ حمایتی از سمت دستگاه‌ها انجام نگرفت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از