حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه موقت سرخه:

پیاده‌روی اربعین رمز بقای حماسه حسینی است

پیاده‌روی اربعین رمز بقای حماسه حسینی است

امام‌ جمعه موقت سرخه گفت: پیاده‌روی اربعین تداوم‌دهنده و تکمیل‌کننده عاشوراست.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود نطنزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سرخه با اشاره به‌ روزهای منتهی به اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین یک مغناطیسی است که جرقه‌های اولیه‌اش توسط اهل بیت امام حسین (ع) زده شد.

امام جمعه موقت سرخه در ادامه افزود: این آهنربا آن‌قدر جذابیت دارد که امروزه ده‌ها میلیون نفر از اقصی‌ نقاط جهان در اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پیام و مکتب امام حسین (ع) در اجتماع بزرگ اربعین افزود: اوج محرم عاشورا است و اوج پیام‌رسانی در ماه صفر اربعین ‌حسینی است.

نطنزی با بیان اینکه اربعین تداوم حماسه امام حسین (ع) است، اظهار کرد: بیش از ۴۰ روایت در مورد پیاده‌روی برای امام حسین (ع) وجود دارد که اهمیت این اجتماع عظیم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عدم حضور برخی زائران در اجتماع بزرگ اربعین حسینی گفت: اگر کسی نتوانست در اربعین حسینی حضور پیدا کند، می‌تواند به زیارت قبور برادران و فرزندان امام کاظم (ع) و یا امام‌زادگان لاسجرد در شهرستان سرخه مشرف شود.

نطنزی در ادامه افزود: یکشنبه در پیاده‌روی جاماندگان اربعین پرشورتر حضور پیدا کنید؛ چرا که این مسیر پیاده‌روی شبیه مسیر پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا است در فضای بیابانی است.

امام ‌جمعه موقت سرخه با اشاره به گرامیداشت هفته دولت، بیان کرد: شهید رجایی یک‌ماه هم بیش‌تر خدمت نکرد؛ ولی آن‌چنان خدماتی به ملت ارائه داد که در دل‌ها ماندگار شد.

نطنزی با اشاره به رأی اعتماد بی‌سابقه مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی پزشکیان اظهار کرد: روز چهارشنبه تمام وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور با همراهی مجلس انقلابی رأی کامل آوردند این تعامل همراهی اتفاق بسیار مبارکی است که در طول این انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه این همکاری منشأ رهنمودهای رهبر انقلاب است، گفت: رهبری در دیداری که با نمایندگان مجلس داشتند فرمودند: وظیفه مجلس تعامل سازنده و تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه رئیس‌جمهور است.

امام‌ جمعه موقت سرخه با اشاره به زوال رژیم صهیونیستی در مقابله با جبهه مقاومت افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در این ۹ ماه دچار بحران‌های فراوانی شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی که همه می‌گفتند آسیب‌پذیر نیست دچار ضربات و آسیب‌های شدیدی شده است و حملاتی که در دل تل‌آویو و مناطق اشغالی صورت می‌پذیرد نشان از نابودی رژیم منحوس است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از