حالت تاریک
  • شنبه, 1403/04/09 شمسی | 2024/06/29 میلادی
روایتی از زائر پیاده حرم؛

پیاده‌روی در مسیر ائمه پای دل می‌خواهد

پیاده‌روی در مسیر ائمه پای دل می‌خواهد

زائر پیاده حرم امام رضا علیه السلام گفت: کسی که عازم مشهدالرضا با پای پیاده می‌شود خستگی مسیر را به عشق وصال یار به جان خریده و سر از پا نمی‌شناسد.

 

محمد مصطفوی، از زائرین پیاده‌روی مسیر حرم امام رضا علیه‌السلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت گفت: زائرین مسیر پیاده‌روی حریم ولایت عشق مانند زائرین کربلا با پشت سر گذاشتن عمودها قصد دارند خود را به پنجره فولاد آستان امام هشتم برسانند.  

 

این زائر پیاده امام هشتم که از محمد شهر کرج عازم مشهدالرضا است، ابراز کرد: هرکسی به نیتی در مسیر پیاده‌روی گام برمی‌دارد و حاجتی دارد و من هم عاقبت‌به‌خیری و فرج امام‌زمان عجل‌الله را خواستارم.

 

 این زائر حرم دل که به گفته خودش بعد از بازنشستگی قصد پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر ائمه اطهار را داشته است، تصریح کرد: مسیر پیاده‌روی قطعاً سختی‌های خاص خود را دارد و تنها شوق رسیدن به حرم این سختی‌ها را قابل‌تحمل می‌کند.

 

بنا به گفته مصطفوی درست است که خسته شده‌ام و پاهایم درد می‌کند؛ ولی همه این‌ها لحظه روبه‌روشدن با حرم از بین می‌رود و شیرینی خاصی دارد.

 

مصطفوی که در جوانی کوهنوردی می‌کرده و اکنون قصد دارد با پای پیاده به کربلا هم برود، هدف خود را از این کار تنها تبلیغ دین اسلام و ارادت به خاندان اهل‌بیت عنوان کرد.

 

وی قصد و انگیزه خود را تنها به حرم ائمه گره‌زده و به گفته خودش برخی رهگذران او را ناامید و برخی به او دلگرمی می‌دهند؛ اما تنها انگیزه خود را در این مسیر رضای الهی اعلام می‌کند.  

 

این زائر که به اصرار فرزندانش یکی از همسایگان را با خود هم‌سفر کرده است با بغضی در گلو افزود: اولین سال است که مسیر مشهد را پیاده طی می‌کنم؛ اما این بار اشتیاق من برای دیدن حرم از حالت عادی بیشتر است.   

 

مصطفوی خاطرنشان کرد: اولین سال است که با پای پیاده آمدم، البته در مسیر شاهد میزبانی زیبا از زائران بودم که امیدوارم این فرهنگ میزبانی روزبه‌روز ارتقا یابد و روزی این مسیر پیاده‌روی تا حریم رضوی تداعی‌گر مسیر پیاده‌روی اربعین باشد.  

 

وی درنهایت با اشاره به اینکه امام رضا (ع) پدر معنوی همه ما ایرانیان است، بیان داشت: این چند روز که در مسیر پیاده‌روی بودم از عمرم به‌حساب نمی‌آید، احساس سبکی می‌کنم، این خاصیت حرکت در مسیر اهل‌بیت است که روح آدمی را صیقل می‌دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از