حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
امام‌جمعه شهرستان گرمسار:

پیام قیام عاشورا متوجه همه انسانهاست

پیام قیام عاشورا متوجه همه انسانهاست

امام‌جمعه شهرستان گرمسار گفت: قیام امام حسین ابعاد ناشناخته‌ای دارد که سراسر خلقت را تحت تأثیر خویش قرار داده است، همچنین پیام‌های انسانی و فرا دینی این حرکت عظیم، متوجه همه انسان‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا آرامی، امام‌‌جمعه شهرستان گرمسار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت در رابطه با اهمیت عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام از همان روز واقعه یعنی عاشورا و از کربلا آغاز شد، بدون شک اولین افرادی که در این ماتم عظیم به سوگ نشسته‌اند اهل‌بیت امام حسین (ع) و قبیله بنی‌هاشم بودند.

 

امام‌جمعه شهرستان گرمسار در ادامه افزود: شهادت امام حسین (ع) حرارتی را در قلوب مؤمنین ایجاد کرده که تا قیامت ادامه پیدا خواهد کرد و هرگز سرد نخواهد شد.

 

آرامی با اشاره به تفاوت عزاداری برای امام حسین (ع) با سایر عزاداری‌ها عنوان کرد: همان‌طور که عاشورا یک واقعه تاریخی بود عزاداری این واقعه نیز عزاداری تاریخی است که با هیچ عزاداری قابل‌مقایسه نیست.

 

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن نهضت و فرهنگ عاشورا انجام داده و البته این موضوع اتفاق تازه‌ای نیست، همان‌طور که خلیفه عباسی خون‌خوار و وقیح دستور داد خاک کربلا را شخم بزنند و قبر امام حسین را از بین ببرند اما به خواست خداوند خون پاک امام حسین دوباره جوشید و همگان را به اسلام دعوت می‌کند.

 

امام‌جمعه شهرستان گرمسار اذعان کرد: نام شیعه درصحنه تاریخ به قیام عاشورا گره‌خورده است و اسلام و شیعه بدون توجه به قیام عاشورا معنا و مفهوم ندارد و به خواست خداوند فرهنگ عاشورا به یک موضوع جهانی تبدیل‌شده است.

 

بنا به گفته آرامی رسالت امروز ما این است که مراقب باشیم قیام عاشورا دچار تحریف نشود و عزاداری‌ها صرفاً به مصیبت واقعه بدون فلسفه آن نپردازند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آرامی با توجه به اهمیت تبیین واقعه عاشورا توضیح داد: در طول تاریخ انحرافات و تحریفاتی در قیام حسینی به وجود آمده و در شرایط فعلی وظیفه همه افراد جلوگیری از رواج  انحرافات است، باید علت و چرایی قیام عاشورا تبیین شود، امربه‌معروف و نهی از منکر که یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حسینی است تشریح شود.

 

امام‌جمعه شهرستان گرمسار ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی که پرچم‌دار تفکر شیعی در جهان است روز بروز ابعاد قیام عاشورا گسترده‌تر می‌شود و به فرض مثال پیاده‌روی اربعین رنگ و بویی تازه به خود گرفته است.

 

 پایان پیام/

پیام قیام عاشورا متوجه همه انسانهاست

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از