حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان خبر داد:

کاهش محسوس دمای هوا در استان سمنان

کاهش محسوس دمای هوا در استان سمنان

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: از امروز ۲ الی ۳ درجه از میزان دمای هوا در استان سمنان کاسته می‌شود و تا پایان هفته به مرور میزبان سامانه بارشی خواهد بود.

نادیا میرشجاع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص وضعیت آب‌ و هوایی استان سمنان، گفت: با ورود سامانه جدید از امروز هوای استان سمنان کمی خنک‌تر خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان سمنان در ادامه افزود: امروز ۲ الی ۳ درجه سانتی‌گراد کاهش دما در سطح استان سمنان خواهیم داشت و تا روز دوشنبه این کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه دمای هوای یک الی ۲ درجه افزایش خواهد یافت، بیان کرد: این سامانه تا روز جمعه در سطح استان باقی خواهد ماند و شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

میرشجاع با اشاره به اینکه امروز و فردا در ارتفاعات استان سمنان بارش خیلی خفیف باران همراه با رعد و برق و مه‌آلودگی پیش‌بینی‌ شده است، اظهار کرد: در برخی نقاط استان به‌ویژه نواحی شرقی و جنوبی در ساعات بعد از ظهر و شب، وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: از امروز تا اواسط هفته نیز کاهش دما در نیمه غربی و نواحی صنعتی استان، افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان سمنان از ورود سامانه جدید بارشی به استان سمنان خبر داد و بیان کرد: از روز جمعه و شنبه هفته آتی به‌تناوب در برخی نقاط بارش باران را خواهیم داشت.

میرشجاع با اشاره به اینکه روستای حسینان دامغان با ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان سمنان است، افزود: روستای نردین میامی با حداقل ۹ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان خنک‌ترین نقطه استان سمنان به ثبت رسیده‌ است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: حداکثر دمای شهر سمنان در روز گذشته ۳۷ درجه سانتی‌گراد و دمای حداقلی آن ۲۴ درجه سانتی‌گراد بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از