حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/27 شمسی | 2024/05/16 میلادی
معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

کمبود مربی پرورشی با معلم امین جبران شد

کمبود مربی پرورشی با معلم امین جبران شد

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت:در حال حاضر کمبود مربی پرورشی در سطح مدارس استان سمنان با معلم امین و یا مربیان سایر رشته‌ها تأمین شده است.

علی‌اکبر عرب خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به امر تعلیم‌وتربیت در بین دانش‌آموزان گفت: با رویکرد دولت سیزدهم رشته تخصصی امور تربیتی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده و در سال 1404 اولین خروجی های این رشته فارغ التحصیل و به عنوان مربی پرورشی در سطح مدارس فعالیت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان در ادامه افزود: در سال‌های گذشته نگاه تربیتی در سطح مدارس کم‌رنگ و با کمبود شدید مربی تخصصی پرورشی روبرو بودیم که این معضل خوشبختانه در حال مرتفع‌شدن است.

وی همچنین ابراز کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته وظیفه مربی پرورشی در نقش هدایت گر و راهنما و ارتباط با دانش‌آموزان به حاشیه رفته بود که در دولت سیزدهم در حال احیای مجدد است.

بنا به گفته عرب خراسانی در حال حاضر کمبود مربی پرورشی در سطح مدارس استان سمنان با معلم امین و یا مربیان سایر رشته‌ها در حال تأمین شده است که امیدوار هستیم با برگزاری آزمون استخدامی و جذب مربی پرورشی این موضوع حل شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: باتوجه‌به شرایط موجود بیش از 90 درصد مدارس استان سمنان با روش‌های گفته شده در فوق مربی پرورشی خود را تامین کرده‌اند و تعداد مدارس محدودی هستند که اصلاً مربی تربیتی ندارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از