حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

کمبود معلم در استان سمنان جدی است

کمبود معلم در استان سمنان جدی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کمبود معلم به‌خصوص در دوره متوسطه و رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای مواجه هستیم؛ اما با دعوت به کار نیروهای بازنشسته و به‌کارگیری نیروهای خرید خدمت این معضل جبران شده است.

سید جمال وزیری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به ساماندهی برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اقدامات لازم صورت گرفته و یک‌هزار و ۲۱۸ مدرسه برای شروع سال تحصیلی آماده‌سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه افزود: ۲۶ شهریورماه جشن آغاز سال تحصیلی و ۲۷ شهریورماه جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش‌دبستانی در تمامی مدارس استان سمنان برگزار می‌شود.

وزیری از برگزاری جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها در مدارس سراسر استان خبر داد و افزود: جشن شکوفه‌‌ها برای دانش‌آموزان کلاس‌اولی و جشن جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه هفتم به ترتیب در روز‌های ۲۸ و ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: کلاس‌های درس امسال میزبان ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در استان سمنان بوده و 8 هزار معلم نیز پذیرای این تعداد از دانش‌آموزان هستند.

وزیری با اشاره به کمبود معلم در سطح استان سمنان ابراز کرد: متأسفانه با کمبود معلم به‌خصوص در دوره متوسطه و رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای مواجه هستیم؛ اما با دعوت به کار نیروهای بازنشسته و به‌کارگیری نیروهای خرید خدمت همه کلاس‌ها در روز اول مهر با حضور معلم برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اول مهرماه زنگ مهر، نماز و ایثار برای تمامی دانش‌آموزان سراسر استان نواخته خواهد شد و سال تحصیلی جدید به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از