حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/10 شمسی | 2024/06/30 میلادی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

گام‌های اقتصادی دولت شهید رئیسی ادامه یابد

گام‌های اقتصادی دولت شهید رئیسی ادامه یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در دولت شهید رئیسی شاخصه‌های اقتصادی در کل کشور از جمله استان سمنان ارتقاء یافت و می‌بایست این مسیر ادامه یابد.

محمدرضا صادقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در همه جای دنیا با مشقت‌هایی همراه است گفت: باید در مدیریت امور در عین عمل‌گرایی، برنامه‌محور باشیم، اگر هر کدام از این دو محور نباشند کار به سرانجام خوبی نخواهد رسید. 

وی در ادامه افزود: دولت شهید رئیسی شاخصه‌هایی را در بُعد ملی دستخوش تغییر کردند برای مثال شاخص کاهش نرخ بیکاری، و افزایش رشد اشتغال که البته  مختص به استان سمنان هم نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: استان سمنان اگرچه دارای اقتصاد بندری و دریایی نبوده و منطقه‌ای کویری است؛ اما از نظر نیروی انسانی دارای تخصص و فرهنگ غنی است و در زمینه دانش‌بنیان رشد فوق‌العاده‌ای دارد. 

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: استان سمنان در آغاز به کار دولت سیزدهم ۳ واحد خلاق و فناور داشته که با تلاش و هدف‌گذاری این تعداد امروز به ۱۴ واحد رسیده و با یاری خداوند تا سال آینده از ۲۰ واحد هم عبور می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه استان سمنان پس از استان هرمزگان و بوشهر سومین استانی است که رشد اقتصادی دارد، گفت: به نسبت استان‌های با منابع انبوه استان سمنان دارای پیشرفت اقتصادی شگرفی است؛ زیرا تمرکز  بر روی نیروی جوان گذاشته شده است.

صادقی همچنین تأکید کرد: استان سمنان با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و براساس گزارش اعلامی از سوی سامانه رصد اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی، توانسته در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در حوزه ایجاد فرصت شغلی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص دهد.

وی از اعلام نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان و گزارش آن به سازمان سنجش خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این در قالب طرح ملی شهید احمدی روشن نیز برای حل مشکلات استان برنامه‌ریزی‌شده است

این مقام مسئول از افزایش سهمیه استان در این طرح ملی خبر داد و گفت: قرار بود که در قالب این طرح ملی چهار مشکل و نیاز استان حل شود که با پیگیری‌های انجام شده از معاونت علمی رئیس‌جمهور، سهمیه استان از چهار طرح به ۱۹ طرح افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تحقیق و توسعه یا R&D در آینده نزدیک شاهد تحول اساسی و توسعه پرشتاب‌تر در این بخش هستیم. 

این مقام مسئول ابراز کرد: انتخاب دو رسته‌ زنجیره ارزش راهبردی برای استان یک گام مهم برای توسعه پایدارتر در استان است و باتوجه‌به زیرساخت‌های موجود در استان دو رسته «صنعت خودرویی» و «اقتصاد دیجیتال» در استان انتخاب شده است.

 وی همچنین به زیرساخت‌ها و ظرفیت بالای استان در اقتصاد دیجیتال پرداخت و گفت: وجود پارک فاوا در استان، برنامه‌ریزی انجام شده برای راه‌اندازی برج it در استان که مجوزهای آن نیز اخذ شده، استقلال نظام صنفی رایانه استان که پیش‌ازاین ذیل نظام صنفی رایانه استان تهران بود در کنار ظرفیت‌های متعدد دیگر استان در این بخش زمینه را برای رشد بیشتر اقتصاد دیجیتال در استان پهناور سمنان فراهم کرده است. 

صادقی همچنین تأکید کرد: استان سمنان از توان و پتانسیل بالایی در این بخش برخوردار است که انتشار اولین مجله با استفاده از هوش مصنوعی در سمنان نمونه‌ای از این ظرفیت‌ها است. 

وی در نهایت ابراز کرد: انعقاد قرارداد با ایرانسل برای ایجاد ۴۷۰ کیلومتر فیبر نوری دیگر در استان یکی از گام‌های مهم است و در قالب تفاهم‌نامه قرار است که ایرانسل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری کند تا فیبر نوری در جای‌جای استان ایجاد و زمینه برای شهر هوشمند در استان فراهم شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از