حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه:

سیره امام رضا (ع) گره‌گشایی است

سیره امام رضا (ع) گره‌گشایی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه گفت: گره‌گشایی از کار مردم و کمک به آن‌ها در هنگام گرفتاری و مشکلات از جمله مصادیق کرامت امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجبعلی فرزین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) درباره اعمال خوب انسان، گفت: بهترین بندگان خداوند در هنگام انجام کار خوب خوشحال می‌شوند و در صورت انجام کار ناشایست زود پشیمان شده و استغفار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه افزود: وجود بارگاه منور و نورانی امام رضا (ع) در کشور ایران یک نعمت الهی و منشأ خیر فراوان برای مردم ایران است.

 وی با اشاره به دشمنانی که در طول تاریخ سعی در از بین‌ بردن ذکر و نام ائمه اطهارعلیهم‌السلام را داشته‌اند، افزود: مأمون عباسی نیز سعی در مقابله با امام رضا (ع) داشت و مهم‌ترین ترفند وی برگزیدن امام (ع) به‌عنوان جانشین خلافت بود تا امامت و معصومیت ایشان را زیر سؤال ببرد که به فضل الهی موفق نشد.

فرزین انتظارات امام رضا (ع) از شیعیان را بهره‌گیری از عقل و برخورد عقلانی با موضوعات عنوان کرد و گفت: چنان که در روایات مطرح شده است دین‌داری که عقل ندارد به هیچ دردی نمی‌خورد. 

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) همواره مردم را به مدارا و گره‌گشایی دعوت می‌کرد، اظهار کرد: امام در طول زندگی خود، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند و در زمان حاضر نیز ما شیعیان حضرت باید این موضوع  را سرلوحه کار خود قرار داده و از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

 این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: باید وظایف خود درمسائل مختلف از جمله تبعیت از ولی‌فقیه، حجاب، امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر و... را دانسته  و به آن‌ها عمل کنیم.

فرزین با اشاره به حقانیت مسیر اهل بیت (ع) ابراز کرد: گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه می‌تواند انسان‌ها و جهان بشریت را به سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.

وی با اشاره به یکی از خصوصیات امام رضا (ع) بیان کرد: صدقه دادن به‌صورت پنهانی از دیگر ویژگی‌های حضرت بود همانطور که رسول اکرم (ص) فرموده است صدقه پنهانی، معادل 70 حج است و گناه آشکار موجب خذلان و گناه پنهانی را خداوند می‌آمرزد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید از خصلت‌های ائمه (ع) درس بگیریم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم و عمل کنیم تا بتوانیم در آن دنیا از ثواب آن بهره‌مند شویم؛ چرا که نجات ما در پیروی از ائمه (ع) است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از