حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان؛

آمده‌ام تا راه برادر شهیدم را ادامه دهم

آمده‌ام تا راه برادر شهیدم را ادامه دهم

شهید «عسکری رضا کاظمی» در مصاحبه خود می‌گوید: «آمدم تا راه برادرم را ادامه دهم که او به‌خاطر اسلام آمده بود اینجا و من هم همین‌طور تا کفر را از بین ببرم.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، شهید «عسکری رضا کاظمی»  شانزدهم اردیبهشت ۱۳۴۶ در شهرستان سمنان دیده به جهان گشود. پدرش فرج و مادرش هدهد نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و دوم بهمن ۱۳۶۴ با سمت امدادگر در اروندرود به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص در گلزار شهدای امامزاده یحیای زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش زمان نیز به شهادت رسیده است.

متن مصاحبه با شهید:

راه برادرم را ادامه می‌دهم

من عسکری رضاکاظمی، اعزامی از سمنان. هدفم که معلوم است. آمدم تا راه برادرم را ادامه دهم که او به‌خاطر اسلام آمده بود اینجا و من هم همین‌طور تا کفر را از بین ببرم.

یک خاطره کوتاه عرض می‌کنم: «در خط مقدم بودیم. بعثی‌ها آنجا را بمباران می‌کردند و پشت سر هم گلوله خمپاره می‌زدند. هول کرده بودند و هرچه می‌زدند، می‌دیدیم صدا دارد، ولی انفجار ندارد. متوجه شدیم همه گلوله‌ها منورند و با چتر پایین می‌آیند. اگر آن همه خمپاره به جای منور جنگی بودند، دیگر معلوم نبود که ما کجا بودیم.»

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از