حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/23 شمسی | 2024/09/13 میلادی
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان:

۱۰هزار نوآموزِ استان سمنان سنجش شدند

۱۰هزار نوآموزِ استان سمنان سنجش شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان گفت: بیش از ۱۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سطح استان سمنان مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

اشرف‌ السادات داودالموسوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ از سنجش بیش از ۱۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی و دبستان استان سمنان خبر داد و گفت: پیش‌بینی سنجش ۸ هزار و ۷۵۰ نوآموز برای سال تحصیلی جدید در دستور کار بود که با استقبال والدین، این آمار از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در ادامه افزود: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۱۱ نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته‌اند که سنجش‌های انجام شده تاکنون ۱۱۷ درصد بالاتر از شاخص تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است. 

به گفته وی، با توجه به شاخص‌های موجود برای بدو ورود به مدرسه در سال‌های گذشته ۱۲ هزار و ۶۵۱ نوآموز می‌بایست مورد سنجش قرار می‌گرفتند که تاکنون ۸۱ درصد مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که این اختلاف آماری مربوط به سنجش اتباع است.

داودالموسوی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۶۰۰ نوآموز پس از ارزیابی و سنجش به مدارس معرفی شدند، گفت: یک هزار و ۷۰۰ نوآموز نیز به مراکز بینایی و شنوایی جهت بررسی‌های تکمیلی برای آمادگی تحصیلی ارجاع داده شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارجاع ۶۱۴ نوآموز به متخصص چشم، ۳۲۱ نوآموز به شنوایی‌سنجی، ۲۷ نوآموز به ارتوپد طی سنجش اولیه صورت گرفت که ۲۰ نوآموز نیز مشکوک به اوتیسم بودند.

وی افزود: ۷۶ دانش‌آموز در سطح استان سمنان جهت ارزیابی تخصصی جهش تحصیلی به مراکز سنجش معرفی شدند.

داودالموسوی با بیان اینکه اتباعی که مدارک هویتی کامل داشته و به‌صورت قانونی وارد کشور شده و کد یکتا در یافت کرده‌اند، مورد ارزیابی و سنجش قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: اتباعی که جدیداً وارد کشور شده‌اند کد یکتا دریافت نکرده و مراحل سنجش آن‌ها انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سنجش در مراکز جامع رشدی - تربیتی انجام می‌شود، گفت: ۱۱ مرکز در کل استان مجوز دارند که فقط یک مرکز بسطام غیرفعال است و مابقی به فعالیت مشغول هستند.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: نوآموزانی که به مراکز سنجش مراجعه نکرده‌اند تا ۱۵ شهریور فرصت دارند به مراکز سنجش مراجعه کنند و بعد از این تاریخ دیگر امکان ارزیابی نخواهند داشت.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از