حالت تاریک
  • یکشنبه, 1404/01/31 شمسی | 2025/04/20 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن مرآت نیوز | meraatnews.com هستید؟
فعالیت ۱۸۸ مدرسه غیردولتی در استان سمنان
رئیس اداره مدارس غیردولتی استان سمنان خبر داد:

فعالیت ۱۸۸ مدرسه غیردولتی در استان سمنان

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان سمنان گفت: ۱۸۸ مدرسه غیردولتی به‌عنوان بازویی توانمند در کنار مدارس دولتی، در مسیر توسعه آموزش استان گام برمی‌دارند.

الهام سماوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به نقش حیاتی مدارس غیردولتی در نظام آموزشی استان سمنان، از تدوین طرح جامع ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس خبر داد و گفت: این طرح با هدف شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارهای عملی به دنبال بهبود مستمر عملکرد آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی در سطح استان است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان سمنان با بیان اینکه ۱۸۸ مدرسه غیردولتی در استان سمنان فعالیت دارند و پذیرای ۱۸ هزار و ۲۵ دانش‌آموز هستند، افزود: مدارس غیردولتی به عنوان یک بخش مهم از نظام آموزشی، نقش به‌سزایی در ارتقای سطح علمی و تربیتی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به توزیع مدارس غیر دولتی در سطح استان، آمار دقیقی از تعداد این مدارس در دوره دوم متوسطه نظری ارائه داد و اظهار کرد: ۳۳ مدرسه غیر دولتی در این دوره فعالیت دارند که به تفکیک، ۹ مدرسه در شهرستان سمنان، ۱۰ مدرسه در شهرستان شاهرود، ۴ مدرسه در شهرستان دامغان، ۷ مدرسه در شهرستان گرمسار و ۲ مدرسه در شهرستان سرخه مستقر هستند.

سماوی با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی، تصریح کرد: در طرح جامع ارتقای کیفیت آموزشی، توجه ویژه‌ای به مدارسی خواهد شد که در زمینه آموزشی با افت تحصیلی مواجه هستند. این مدارس موظف خواهند بود با تنظیم برنامه‌های عملیاتی کارآمد و مبتنی بر شواهد، برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و دستیابی به رشد و پیشرفت پایدار تلاش کنند.

این مقام مسئول تقویت و توسعه امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی در مدارس غیردولتی را از دیگر محورهای اصلی این طرح دانست و افزود: به منظور بهبود کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری، مدارس غیردولتی باید به تجهیزات و امکانات روزآمد و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان مجهز شوند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان سمنان راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت آموزشی مدارس غیردولتی را تشریح کرد و افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان آموزشی، روان‌شناسان و معلمان مجرب، برگزاری جلسات هم‌اندیشی منظم با مدیران و معلمان مدارس، جمع‌آوری و تحلیل دقیق داده‌های آموزشی و آسیب‌شناسی به موقع، از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند به شناسایی و رفع چالش‌های موجود در مدارس غیردولتی کمک کنند.

سماوی، بر اهمیت توجه ویژه به پایه دوازدهم و برگزاری کلاس‌های تقویتی و همایش‌های درسی با توجه به امتحانات نهایی در تمامی پایه‌ها تأکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح، می‌توانیم شاهد ارتقای چشمگیر عملکرد آموزشی مدارس غیردولتی و موفقیت دانش‌آموزان در امتحانات نهایی و کنکور سراسری باشیم. اشرافیت مدارس بر دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها نیز در این راستا بسیار مهم است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!