حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
رئیس شورای شهر سمنان:

82 درصد بودجه شهرداری سمنان محقق شده است

82 درصد بودجه شهرداری سمنان محقق شده است

رئیس شورای شهر سمنان گفت: 82 درصد بودجه شهرداری یعنی 781 میلیارد تومان در سال جاری محقق شده و پیش‌بینی می‌شود تحقق بودجه امسال به 95 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مهدی خراسانیان در نشست خبری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از تحقق 82 درصدی بودجه شهرداری یعنی 781 میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تحقق بودجه در سال جاری به 95 درصد برسد که این میزان از تحقق بودجه در یک دهه اخیر رکوردی بی سابقه در مجموعه شهرداری و شورای شهر خواهد بود.

رئیس شورای شهر سمنان در ادامه افزود: خوشبختانه شهردار جدید به ‌صورت مرتب درآمد هزینه شهرداری را برای شورای شهر ارسال می‌کند و از سوی دیگر در شورا کمیته حسابرسی تشکیل شده و تمام گزارش‌های مالی در کمیته مربوطه بررسی می‌شود و تاکنون تمام اتفاقات مالی شهرداری با نظارت شورای شهر بوده و جابه‌جایی ردیف بودجه‌ای با مجوز شورا انجام شده است. 

بنا به گفته خراسانیان در دوره شهردار قبلی جابه‌جایی ردیف بودجه بدون هماهنگی شورا انجام می‌شد و این مسئله موجب تعطیلی بسیاری از پروژه‌های شورای شهر و یا تعویق آنها می‌شد که این تخلف در سال جدید با همراهی و هماهنگی شهردار جدید تاکنون شاهد نبودیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: بودجه سال آینده یک میلیارد و 611 میلیون تومان پیش‌بینی شده که برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شده است.

خراسانیان توضیح داد که از بودجه سال آینده 42 درصد جاری و 58 درصد عمرانی در نظر گرفته شده و برای حققوق و مزایا رشد 32 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از برگزاری 12 جلسه تخصصی و بررسی بودجه در کمیسیون های مربوطه در شورای شهر سمنان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم با دقت نظر صورت گرفته درصد جابه جایی بودجه در سال آینده به صفر برسد و شاهد تحقق 100 درصدی بودجه باشیم.

خراسانیان همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران ابراز کرد: تعیین تکلیف پیاده‌راه شدن خیابان امام (ره) نیازمند ورود جدی فرماندار است و قرار بود بعد از 22 بهمن تصمیم گیری کند که تاکنون هیچ اقدامی از سمت وی صورت نپذیرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از