حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان خبر داد:

«آب گرم» محور سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت استان سمنان

«آب گرم» محور سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت استان سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان «آب گرم» را محور سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت استان دانست و گفت: کمیته گردشگری سلامت شرایط را برای سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، امیر کرم‌زاده، ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش گردشگری سلامت، تأکید کرد: حوضچه‌های آب گرم موجود در استان یکی از محورهای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سلامت محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه اقداماتی دراین‌خصوص به‌ویژه در آب گرم سمنان در حال اجرا است، افزود: در کنار این ظرفیت، نمک درمانی از جمله دیگر ظرفیت‌های گردشگری سلامت در استان سمنان است که می‌تواند سرمایه‌گذارانی را جذب کند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: کمیته گردشگری سلامت با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، میراث‌فرهنگی و اعضای انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی جوانب سرمایه‌گذاری گردشگری سلامت در استان را بررسی و تسهیل می‌کنند تا بتوانیم بهتر از این ظرفیت بهره‌گیری کنیم.

 کرم‌زاده از تهیه بسته‌های مسافرتی گردشگری سلامت نیز در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های درمانی استان سمنان به‌خصوص بیمارستان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز جذب بیماران بین‌المللی نیز باشد.

 وی در پاسخ به سؤالی درباره صنایع‌دستی شاخص استان نیز توضیح داد: هفتمین دوره داوری آثار صنایع‌دستی تحت عنوان مهر اصالت با حضور چند استان در شاهرود برگزار شد و خوشبختانه ۳۳ اثر از استان توانستند مهر اصالت کالا دریافت کنند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی استان با بیان اینکه در شش دوره قبلی که این داوری‌ها صورت‌گرفته بود ۵۳ اثر استان توانسته بودند مهر اصالت کالا دریافت کنند، گفت: با احتساب پذیرفته‌شدگان دوره جدید می‌بایست گفت ۸۶ اثر استان هم اکنون مهر اصالت دارند که می‌تواند زمینه‌ساز حضور آنها در رویدادهای ملی گردشگری و صنایع‌دستی باشد.

 کرم‌زاده با بیان اینکه کف‌سازی و سنگ‌فرش محور گردشگری خیل خان شهرستان مهدی‌شهر از مهم‌ترین اقداماتی است که در هفته گذشته در استان سمنان صورت گرفت، تأکید کرد: در این طرح مرمتی، از حسینیه اعظم تا خانه تاریخی کی پور موسوم به عمارت خیل خان با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان سنگ‌فرش شد تا بتوانیم فضای زیبای گردشگرپذیری را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از