حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

«تب‌ دنگی» در استان سمنان مشاهده نشده است

«تب‌ دنگی» در استان سمنان مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تاکنون هیچ موردی از پشه «آئدس» و ابتلا به و «تب‌ دنگی» در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان، کامران قدس با اشاره به گزش پشه «آئدس» و ابتلا به «تب‌ دنگی» در استان سمنان، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از پشه «آئدس» و ابتلا به «تب‌ دنگی» در هیچکدام از شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مشاهده و گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز درمانی و بیمارستانی استان سمنان از توان، ظرفیت و تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری برخوردار هستند، اظهار کرد: امکان تشخیص ابتدا به بیماری تب دنگی به وسیله کیت‌های تشخیص سریع وجود دارد و هیچ جای نگرانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: در استان‌های همجوار و هم‌مرز با استان سمنان موردی مبنی بر ابتلا به تب دنگی رویت و گزارش نشده است.

وی افزود: مواردی از استان گیلان گزارش شده و با توجه به اینکه این استان با استان مازندران، که همسایه شمالی استان سمنان است باید موارد پیشگیرانه به صورت جدی‌تر دنبال شود.

قدس در خصوص علائم ابتلا به تب دنگی، گفت: از جمله علائم اولیه ابتلا به بیماری تب دنگی باید به مواردی همچون بی‌اشتهایی و استفراغ به عنوان مشکلات گوارشی و علائم دیگری مانند تب، سر درد شدید، درد در مفاصل، وجود درد در استخوان‌ها و عضلات، درد پشت چشم و قرمزی چشم‌ها اشاره کرد.

قدس از عموم شهروندان درخواست کرد حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری به کشور و شهرهای آلوده پرهیز و در صورت الزام به سفر از پماد و اسپری‌های دافع حشرات استفاده کنند.

وی با اشاره به موارد پیشگیرانه ابتلا به بیماری تب دنگی، گفت: در مناطق آلوده از لباس‌هایی استفاده شود که دست‌ها و پاها را به طور کامل پوشش دهد و از خوابیدن در فضای باز بدون پشه‌بند خودداری کنید.

قدس ابراز کرد: بعد از گزش توسط پشه آئدس علائم این بیماری بین دو تا ۱۴ روز خود را نشان می‌دهند و مراجعه زودهنگام روند کنترل و درمان بیماری را افزایش می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از