حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
آتش‌‌نشانان دامغانی در ۵۷۲ عملیات حاضر شدند
رئیس سازمان آتش‌نشانی دامغان:

آتش‌‌نشانان دامغانی در ۵۷۲ عملیات حاضر شدند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دامغان گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی دامغان طی یک سال گذشته موجب حضور آتش‌نشانان در ۵۷۲ عملیات شد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه آتش‌نشانان در هنگام وقوع حادثه و شرایط اضطراری به کمک فرد حادثه‌دیده می‌روند، گفت: آتش‌نشانان در زمان وقوع حادثه علاوه بر جان افراد از اموال آن‌ها نیز در برابر آتش و سایر خطرات محافظت می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دامغان با اشاره به شعار سازمان آتش‌نشانی که هر فرد و شهروند باید یک آتش‌نشان باشد، اظهار کرد: آموزش‌های آتش‌نشانی در تمام حوزه‌های دانش‌آموزی و شهروندی به‌صورت رایگان انجام می‌شود و مدارس، ارگان‌ها و تمام ادارات با درخواست از این سازمان می‌توانند از خدمات آموزش رایگان در آتش‌نشانی یا در محل مورد نظر خود بهره‌مند شوند. 

وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته ۵۷۲ حادثه در دامغان رخ داده است، افزود: ۲۶۸ حادثه مربوط به آتش‌سوزی، ۳۰۴ حادثه امداد و نجات بود که آتش‌نشانان به‌موقع در محل حاضر شده و امدادرسانی کردند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق در واحدهای مسکونی، تجاری، خودرو، ضایعات و زباله‌دان‌ها و... صورت گرفته است، بیان کرد: عملیات امداد و نجات نیز در تصادفات، نجات گرفتار در آسانسور، چاه، گرفتن حیوانات موذی، رهاسازی و... انجام شده است.

این مقام مسئول، تلخ‌ترین حادثه سال‌ جاری را تصادف رانندگی در محور دامغان _ معلمان عنوان کرد و افزود: متأسفانه در این حادثه برخورد دو دستگاه خودروی سواری منجر به آتش گرفتن خودروها شد و ۹ هموطن که مسافر هم بودند جان خود را از دست دادند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه شهرستان دامغان دو ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد، اظهار کرد: هشت دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی در این ایستگاه‌ها وجود دارد که ۲۴ آتش‌نشان مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول از ساخت ایستگاه شماره ٣ آتش‌نشانی در دامغان خبر داد و گفت: مراحل کلنگ‌زنی این ایستگاه آتش‌نشانی انجام شده که با انتخاب پیمان‌کار، به‌زودی ساخت و ساز آن شروع خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از